جمعه سی و یکم فروردین ماه
با همکاری FIVB و کنفدراسیون والیبال آسیا؛

پروتکل تاریخی امضا شد

FIVB   با کنفدراسیون والیبال آسیا پروتکل همکاری تاریخی امضا کرد. این همکاری طولانی مدت باعث می شود FIVB و والیبال جهان  برای حرفه ای کردن و رشد بیشتر این ورزش در آسیا سرمایه گذاری قابل توجهی انجام دهند.

هدف این توافقنامه بررسی و افزایش پتانسیل تجاری والیبال بین المللی بزرگسالان و والیبال ساحلی در آسیا و همچنین تمرکز بر رشد این ورزش و توانمندسازی فدراسیون ها، رویدادها و ورزشکاران است. این پروتکل از سال ۲۰۲۴تا ۲۰۳۲  به مدت 9 سال ادامه خواهد داشت.

والیبال جهانی  به دنبال به حداکثر رساندن پتانسیل تجاری رویدادهای بین المللی بزرگسالان AVC خواهد بود تا از رشد و پایداری این ورزش در آسیا اطمینان حاصل کند تا به میلیون ها طرفدار در سراسر منطقه خدمت کند.

این موافقتنامه  به یک مسابقه محدود نمی باشد بلکه همه مسابقات قاره آسیا از جمله مسابقات قهرمانی قاره‌ای  مردان و زنان ، مسابقات قهرمانی باشگاه‌ها، مسابقات قهرمانی والیبال ساحلی و جام کنفدراسیون آسیا را شامل می شود.

این مشارکت باعث خواهد شد والیبال جهان مستقیما در کنفدراسیون والیبال آسیا برای امور تجاری سرمایه گذاری کند، با این روش FIVB سرمایه گذاری های خود را در ۶۵ فدراسیون ملی (تعداد اعضای  کنفدراسیون والیبال آسیا ۶۵ کشور است) کنفدراسیون والیبال آسیا از شروع تا پایان مدت موافقتنامه ( ۹ سال ) افزایش خواهد داد.

گزارش: رحیم رحیم زاده