سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
آماده باش تیم ملی والیبال در گدانسک؛

آغاز پیکارهای دشوار دیگر

تیم ملی والیبال برای شرکت در هفته سوم لیگ ملت های والیبال در لهستان تمرین می کند و کادرفنی این تیم برای تکمیل کادر خود از دو مربی ماساژور و فیزیوتراپ لهستانی دعوت به همکاری کرده است که با این حساب تعداد مربیان لهستانی با در نظر گرفتن بدنساز این کشور به تعداد سه نفر رسیده است.

آنچه که در این مرحله مشهود می نماید، رقبای دشواری است که ملی پوشان ما باید با آنها پیکار کنند. لهستان و ایتالیا در کنار اسلوونی و صربستان دشواری کار را بیشتر نشان می دهد. اما لیگ ملت ها در دو هفته گذشته مبین این اتفاقات بود که دست مربیان را نمی شود خواند. برزیل به چین می بازد و تیم ملی کشورمان ایالات متحده را شکست می دهد و نتایج فراوانی که عجیب و غریب می نماید.

بهمن سلطانی بازیکن سابق تیم ملی والیبال درباره تیم ملی کشورمان می گوید: من سه سال به عنوان مشاور فنی کنار آقای عطایی بودم. اعتقاد دارم که ایشان به لحاظ کوچینگ و رهبری تیم از هیچ یک از مربیان بزرگ دنیا کم ندارد.

حبیب کوزه لی بازیکن سابق تیم ملی نیز در این باره می گوید: نتایج به دست آمده در لیگ ملت ها ثابت می کند که هیچ تیمی قابل پیش بینی نیست. تیم ملی ایران با شکست دادن کانادا و آمریکا به جمع تیم های غیرقابل پیش بینی پیوست. آقای عطایی بدون تردید برای حفظ شأن مربیان ایرانی کار سختی دارد. تیم ما در انتهای زمین باید بیشتر کار کند و من از بازی جوانی مانند سرلک لذت بردم ولی تعجب می کنم که چرا در شرایطی که در مسابقه با برزیل نیازمند توپ گیری و دریافت بودیم از اسماعیل مسافر به هنگام استفاده نشد!

به این ترتیب نقدها و نظرها همچنان ادامه دارد و این حق همه کارشناسان و صاحبنظران است که در کمال صداقت نکاتی را که می تواند گره گشا باشد، بیان کنند.

تیم ملی روز سه شنبه 14 تیرماه ساعت 22:30 به وقت تهران با لهستان و پنجشنبه 16 تیر ساعت 16:30 به وقت تهران با ایتالیا و جمعه 17 تیر با اسلوونی ساعت 19:30 دقیقه و شنبه 18 تیرماه با صربستان ساعت 19:30 دقیقه به وقت تهران پیکار می کند. بدون تردید نتایج دیدارهای این مرحله می تواند در صعود یا عدم صعود ملی پوشان ما اثرگذار باشد.

نویسنده: جمشید حمیدی