سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

خوش جمال: دختران تکواندو گل کاشتند

قهرمانی تیم تکواندوی بانوان ایران در مسابقات آسیایی بازتاب گسترده ای در محافل این ورزش در داخل کشور داشته است.

سارا خوش جمال فکری، بازیکن سابق تیم ملی و کارشناس ارشد این رشته در گفت و گو با البرز ورزشی می گوید: به اعتقاد من همه دختران ایرانی در این رقابت ها گل کاشتند؛ چه آنهایی که مدال طلا گرفتند و چه آنهایی که به نشان برنز نائل آمدند. چه بسا ورزشکارانی که روی سکوی سوم ایستاده اند و با اعتماد به نفس بالاتری به سوی آینده روشن تری گام بر می داند، مهم این است که مورد حمایت قرار گیرند.

قهرمان سابق آسیا و جهان درباره عملکرد مینو مداح مربی جدید تیم ملی تکواندو نیز می گوید: خانم مداح فقط دو ماه مصدر مسئولیت شده است اما فردی است باتجربه که جذبه بالایی در امر کوچینگ دارد ولی باید صبر کرد. بعد به قضاوت کارنامه ایشان نشست.

خوش جمال فکری که دکترای بیومکانیک ورزشی را گرفته است، در پاسخ به پرسش ما که آیا از خود وی برای همکاری دعوت شده، می گوید: هیچ صحبتی با من نشد اما معتقدم که تکواندو شخصیت های ممتاز زیاد دارد، یکی از آنها آقای مهماندوست است. این اشخاص اگر کنار هم بنشینند، می توانند سرعت تکواندو را بیشتر سازند. ما در تکواندوی بانوان همانند استقامت روهایی هستیم که در قهرمانی آسیا صد متر اول را خوب دویدیم، اما اگر به درستی عمل کنیم باید در المپیک بدرخشیم.

گفت و گو: صدیقه فتاحی