پنجشنبه نهم فروردین ماه
پنجره سوم انتخابی جام جهانی؛

وقتی حامد مهار شد!

تیم ملی بسکتبال ایران در بازی برگشت پنجره سوم انتخابی جام جهانی باز هم به قزاقستان باخت تا این شکست در سایت فیبا نیز انعکاس طعنه آمیزی داشته باشد. در این مسابقه که در قزاقستان برگزار شد، تیم ایران 60-68 مغلوب شد.

دکتر علی توفیق کارشناس سرشناس بسکتبال در این باره می گوید: شکست تیم ایران را می توان از دو منظر مورد بررسی قرار داد؛ اول اینکه فدراسیون بسکتبال سعی کرده با برگزاری اردوی تدارکاتی در کشور صربستان تیم را به لحاظ روانی آماده سازد اما در بعد فنی وقتی بار اصلی تیم را روی دوش حامد حدادی گذاشتیم، مدافعان قزاق سعی کرده اند که حامد را متوقف سازند و در این حین بازیکنان پیرامونی ما حدادی نیز نتوانستند از فرصت ها استفاده کرده و خطاهایی را که روی حامد انجام می دادند، تبدیل به پنالتی امتیاز ساز کند. این در حالی بود که حامد یک بازیکن نزدیک به حلقه است و عدم تطابق موقعیت این بازیکن با سایرین سبب شد که قزاق ها از پشت قوس به پرتاب های سه امتیازی روی بیاورند.

دبیر سابق فدراسیون بسکتبال درباره ادامه کار تیم ملی در مسیر انتخابی جام جهانی می گوید: اشکالاتی که وجود دارد، پیچیده نیست که آقای ارمغانی و کسایی و سایر همکارانش می توانند این نقاط ضعف را برطرف سازند. حریف بعدی ما سوریه است که حتی به بحرینی که چهار شکست داشته، باخته است به همین دلیل روحیه خوبی برای رویارویی تیم ملی ایران ندارد. کار کمی دشوار شد اما می شود به صعود فکر کرد.

گفت و گو: ج - دوستدار