سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

فرخی، نخستین دختر ملی پوش والیبال گنبد

شهر گنبد یکی از والیبال خیزترین مناطق کشور است. بسیاری از جوانان این خطه به عضویت تیم های ملی درآمدند و شهرت بین المللی یافته اند. از بای محمد دوجی، حبیب کوزه لی، خلیل آزمون و عظیم جزیده گرفته تا فرهاد قائمی که جزو مطرح ترین آنها بودند. اما نخستین بانویی که از این شهر تاریخی به عضویت تیم ملی والیبال درآمده، رویا فرخی است که هم اینک با تیم جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در شهر نورسلطان قزاقستان بازی می کند.

قربانعلی هاشمی، پیشکسوت و از بنیانگذاران ورزش مدرن در گنبدکاووس در این باره به البرز ورزشی گفت: برای اولین بار در سال 1344 تیم بانوان گنبد را از بین دانش آموزان دبیرستان ولی محمد محمدی انتخاب کردند در آن زمان استعدادهای خوبی در بین دختران گنبدی وجود داشت که سرشناس ترین آنها خانم ها البرزی و شهین ایفانی بودند که اولی در دوبی و دومی که مهندس پتروشیمی است در آمریکا زندگی می کند. این بازیکنان در سطح کشور شناخته شده بودند اما هیچ کدام شان به تیم ملی دعوت نشده بودند. من هم تایید می کنم که رویا فرخی اولین ملی پوش شهر ما است. خوشبختانه چند مربی علاقه مند مثل خانم ها شوشتری و عفیفه دست اندرکار سازندگی هستند و از حمایت های خلیل آزمون رئیس هیات بهره می گیرند.

رویا فرخی که دریافت کننده قدرتی تیم جوانان ایران است و فردا باید با تیم تایلند نخستین مسابقه را برگزار کند، می گوید: تایلند، قزاقستان و کره جنوبی رقبای ما در مسابقات قهرمانی آسیا هستند. آنها تجربیات بیشتری نسبت به ما دارند و خوشبختانه بچه های تیم جوانان هم با حضور در جام کورناکیا ایتالیا تجربه حضور در یک میدان بین المللی را کسب کردند.

به این ترتیب شهر والیبال خیز گنبد فردا منتظر نمایش نماینده دختران ترکمن صحرا در یک میدان بین المللی است.

نویسنده: ج - دوستدار