جمعه دهم فروردین ماه
در روز جهانی ورزشی نویسان؛

از  برگزیدگان ایپس تجلیل به عمل آمد

ورزشی نویسی، عکاسی و کار رسانه ای در کشور دارای مشکلات و محدودیت های خاصی است. ورود به این عرصه نیازمند عشق و علاقه قلبی است.

این علاقه ذاتی را با پول و حقوق های آنچنانی و پست های زود گذر نمی توان خرید و در اختیار گرفت.

طیف وسیعی از همکاران پس از سال ها فعالیت در عرصه روزنامه نگاری و عکاسی به لحاظ اداری و استخدامی مشکلاتی دارند و عمدتا به صورت حق التحریر و با دستمزد ناچیز فعالیت می کنند.

جوانهای پر شور و با انگیزه ای که با دانش و ظرفیت بالقوه ای که در این عرصه وارد شده اند،اگر چه تعدادی از آنها قراردادهای سالیانه دارند،اما هیچ ضمانتی برای تمدید قراردادها وجود ندارد.

دستمزد ناچیز، مشکلات معیشتی و بیمه ای و امکانات محدود برای کار رسانه ای و ده ها دغدغه دیگر نتوانسته مانع از فعالیت گسترده همکاران در رویدادها و رخدادهای ورزشی در داخل و خارج کشور شود.

حضور موثر و پررنگ‌همکاران در جشنواره ها و رویدادهای ورزشی در مسابقات جهانی و قاره ای و‌کسب عناوین معتبر موید ظرفیت واستعداد جوانان ما است.

این توان بالقوه را درشرکت های دانش بنیان و المپیادهای فیزیک و شیمی و پزشکی و... هم به عینه دیده ایم و امروز همکاران ورزشی ما با آثار فاخر و کسب رتبه های معتبر جهانی به این توان و ظرفیت، اعتباری مضاعف بخشیدند.

مازیار کوپیدار با تلاشی ماندگار و با وجود امکانات محدود در بخش فیلم های مستند در انجمن جهانی ایپس مقام شامخ نخست را کسب کرد.

علیرضا زینلی دیگر جوان با استعداد کشور در بخش عکاسی ورزشی به مقام سوم جهانی رسید.

دیگر همکاران ما از جمله (مریم نوایی، مریم مجد، بهنازالسادات میرمطهریان، جاوید نیکپور، فرشادعباسی، وحید جعفری، محمدجواد آبجوشک، سروش فدایی تهرانی، سعیده فتح آبادی، امیررضا استواری و شهرام زین العابدینی) هم عناوین معتبری در آسیا به دست آوردند.

نکته مهم و حائز اهمیت در این عرصه ،مشارکت موثر بانوان در جشنواره ها و رخدادهای بین المللی و همچنین کسب عناوین دیگر همکاران در بخش عکاسی بود.

در هرحال،در سالروز جهانی ورزشی نویسان و با تلاش هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان و مساعدت و همراهی کمیته ملی المپیک و حامیان مالی، مراسمی در سالن فارسی آکادمی المپیک‌برگزار و از برگزیدگان و برندگان مسابقات آسیایی و جهانی ایپز تقدیر به عمل آمد و هدایایی به آنان تقدیم شد.

همچنین شاگردان استاد اردشیر لارودی در باشگاه راه آهن و رسانه های ورزشی هم اقدامی پسندیده انجام دادند و با حضور در این مراسم از خدمات ارزشمند این‌ معلم ورزش و رسانه تمجید و تجلیل به عمل آوردند.