سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

چراغپور: فدراسیون توانایی اداره خودش را هم ندارد

قرار است در فدراسیون فوتبال کمیته ای تحت عنوان نظارت بر آموزش بازیکنان در رده های پایه شکل بگیرد.

در این رابطه جلال چراغپور کارشناس و سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال که چندصباحی هم در فدراسیون های گذشته در کمیته آموزش فعالیت داشت، گفت: اینکه آموزش تیم ها و بازیکنان پایه باید تحت نظارت دقیق فدراسیون فوتبال باشد، کار خوب و اصولی است اما با کدام فدراسیون فوتبال؟ آموزش پایه ها نیاز به نظارت دقیق فدراسیون فوتبال دارد، اما از این فدراسیون که همه چیز آن موقت است، نمی توان چنین انتظاری داشت.

چراغپور اضافه کرد: به اعتقاد من این فدراسیون در اداره خودش هم ناتوان است. چگونه می توان از فدراسیونی که در اداره خود ناتوان است، در بخش نظارت بر آموزش پایه ها انتظار داشت. اینان خودشان نیاز به نظارت و آموزش دارند. این حرکت که گستردگی دارد و در شهرستان ها باید به اجرا درآید نیاز به ابزار و فاکتورهای زیادی دارد. چگونه می توان از این فدراسیون که تفکرات اداره کنندگانش با هم همخوانی ندارد، انتظار داشت که بحث آموزش و نظارت را یکپارچه انجام دهد. توانایی فدراسیون شرط است که من این شرط را در این فدراسیون نمی بینم.

متاسفانه شاهد آن هستیم که براساس آموزش غلط، بازیکنانی که به سطح بالای فوتبال راه پیدا می کنند، در اجرای تاکتیک های فوتبال دچار اشتباه شده و عملا فاقد تاکتیک پذیری هستند؛ چون از ابتدا با اصول آموزش فاصله داشتند. حالا این فدراسیون چگونه می تواند این مقوله بزرگ را ساماندهی کند.