چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
تفاهم اسکوچیچ با سازمان لیگ؛

تاریخ شروع لیگ اعلام شد

سازمان لیگ سرانجام در چالشی که با اسکوچیچ بر سر شروع مسابقات فوتبال لیگ بیست و دوم پیدا کرده بود، به تفاهم رسید. با توجه به حل و فصل مشکل ایجاد شده، سازمان لیگ تاریخ آغاز بازی های لیگ برتر را روز جمعه 21 مرداد اعلام کرد. در این رابطه اسکوچیچ پذیرفت که اردوی تیم ملی فوتبال ایران با کمی تاخیر دایر شود تا چرخ فوتبال لیگ برتر به حرکت در آید.

طبق تاریخ جدید اردوی تیم ملی فوتبال از تاریخ 20 شهریور تا 5 مهر 1401 دایر خواهد شد. اما نکته بحث انگیز به انجام دیدار سوپرجام برمی گردد. در تمام دنیا سوپرجام قبل از آغاز لیگ انجام می شود، اما فوتبال ما برای این تک بازی سال ها همچنان با مشکل مواجه است. طبق برنامه جدید و به سان سال های گذشته، فینال سوپرجام قبل از آغاز نیم فصل دوم لیگ بیست و دوم، بین استقلال قهرمان لیگ بیست و یکم و نساجی مازندران قهرمان جام حذفی برگزار خواهد شد.

در خصوص مسابقات جام حذفی، سازمان لیگ فعلا سکوت اختیار کرده است. قرار است کلیه مسابقات با حضور تماشاگران انجام شود. فعلا همه چیز قرار است به روال طبیعی حرکت کند. اینکه در شروع چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد، نامعلوم است. در این رابطه شنیدیم اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به این شرط با سازمان لیگ به تفاهم رسید که هرگاه احساس کند که مسابقات لیگ باید به خاطر تیم ملی تعطیل شود. سازمان لیگ باید بلافاصله با این درخواست موافقت کرده و بازی ها را بدون بازیکنان ملی پوش دنبال کند. قرار است این درخواست اسکوچیچ از سوی سازمان لیگ به کلیه باشگاه ها ابلاغ و اطلاع رسانی شود.