جمعه دهم فروردین ماه

تیم ملی بسکتبال صعود کرد

تیم ملی بسکتبال ایران شب گذشته نتیجه 56-91 بر سوریه غلبه کرد و جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آورد. اتفاق مهم مسابقات پنجره سوم انتخابی جام جهانی شکست قزاقستان مقابل بحرین بود. بحرینی که در دو مسابقه مقهور ایرانی ها شده بود.

در دیدار با سوریه تیم ملی ایران ۲۹ ریباند دفاع و ۱۶ ریباند حمله را مقابل ۲۷ و ۱۰ ریباند دفاع و حمله سوریه به ثبت رساندند تا در این زمینه به حریف خود برتری داشته باشند.

تیم ملی ایران ۱۳ حمله موفق روی اشتباهات حریف، ۱۸ ضد حمله موفق، ۱۸ اقدام موفق در موج دوم حملات، ۳۶ اقدام موفق در منطقه رنگی و ۳۹ پرتاب موفق را خارج از منطقه رنگی به ثبت رساند.

تیم ملی سوریه نیز ۹ حمله موفق روی اشتباهات حریف، ۸ ضد حمله موفق، ۴ حمله موفق در موج دوم حملات، ۲۸ اقدام موفق در منطقه رنگی و ۲۲ پرتاب موفق را خارج از منطقه رنگی به ثبت رساند.

در انتهای این بازی، حامد حدادی سنتر و کاپیتان تیم ملی ایران با کسب ۱۴ امتیاز، ۱۵ ریباند، ۴ پاس گل، یک توپ ربایی و یک بلاک ضمن ثبت دبل دبل، با تاثیرگذاری ۲۴ بهترین بازیکن زمین شد.

  عنایت آتشی کارشناس باتجربه بسکتبال ایران با اشاره به برتری همه جانبه تیم ملی ایران مقابل سوریه افزود: متاسفانه در مسابقه با قزاقستان تیم ایران دچار بحران شده بود؛ چرا که پرتاب های سه امتیازی این تیم و حتی پنالتی های بازیکنان گل نشده بود و یاران پیرامون این تیم هم نتوانستند یاور تیم ملی باشند. این گونه اتفاقات برای بسیاری از تیم های بزرگ دنیا نیز پیش آمده است. به هر روی با پیروزی بر سوریه تیم ایران باید در مرحله بعدی که شهریور ماه برگزار خواهد شد با استرالیا، ژاپن و چین مصاف بدهد. چینی ها همانند تیم ایران افت و خیز زیاد دارند و ژاپنی ها در شرایط مطلوبی به سر می برند و استرالیا هم طبق معمول تیم خوبی خواهد داشت. امیدواریم تا آن زمان بسکتبال ملی ما فرم یافته به میدان برود.

نویسنده: ج - دوستدار