شنبه یکم اردیبهشت ماه
گفت و گو با مرد مشت طلایی بوکس ایران؛

بادپا: برای قهرمانی آسیا نذر کرده بودم

در میان مدال هایی که به موزه آستان مقدس امام هشتم شیعیان اهدا شد، طلای مشت زنی قهرمانی آسیا توسط پرویز بادپا چشم نوازتر می نماید. بادپا در بازی های آسیایی جاکارتا راند اول فینال مسابقات را برابر بوکسور حریف که نام و آوازه بین المللی داشت، شکست داد.

این پیروزی آنقدر جالب توجه بود که مجله دنیای ورزش نوشت، مشت پرویز بادپا در جاکارتا به طلا خورد. با این قهرمانی تیم ایران اول شد. بادپا که در سنگین وزن بازی می کرد، سه بار عنوان قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد. با بادپا امروز درباره اهدای مدالش به بارگاه ملکوتی امام شیعیان صحبت می کردیم و او می گفت: در فینال بازی های جاکارتا نذر کرده بودم که اگر حریف را شکست بدهم، نشانم را تقدیم موزه مقدس کنم و این بهترین خاطره ورزشی من محسوب می شود. چهل و اندی سال از عنوان قهرمانی من می گذرد اما هنوز هیچ بوکسوری نتوانست این مقام را برای بوکس ایران تکرار کند. بادپا درباره اوضاع و احوال کنونی فدراسیون بوکس نیز می گوید: ثوری آدم خوبی است اما بودجه کافی در اختیارش قرار ندارد و در قید و بند مشکلات مالی دست و پا می زند.

وی درباره تجلیل از ماسیس هامبورسومیان گفت: ماسیس کاپیتان تیم ما بوده و یکی از اعضای خودمان محسوب می شود. فردی را از خیابان نیاوردند که از وی تجلیل کنند. بنابراین نباید حرفی بزنیم که خانه خودمان را خراب کنیم. بوکس چه به ما توجه کند، چه توجه نکنند خانه همه ماست.

تاریخ ورزش ایران را ورق بزنید، نوادر بوکس کم نبودند اما هرگز به مشت زنی به اندازه فوتبال بها ندادند. امروز بوکس برای هیچ ورزشکاری شغل محسوب نمی شود در صورتی که یک بازیکن معمولی در فوتبال میلیاردها تومان درآمد دارد. پول مملکت را بین همه ورزشکاران به مساوات تقسیم کنند تا کارنامه همه مشخص شود.

گفت و گو: پیام محرمی