سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
اخبار پشت پرده فوتبال

پاسخ منفی علی دایی به یک تیم قطری

اولین شکایت لیگ بیست و دوم که قرار است از تاریخ 21 مرداد شروع شود، توسط باشگاه ماشین سازی از تیم گل گهر سیرجان به کمیته انضباطی ارسال شد. تبریزی ها اعتقاد دارند گل گهر در شرایطی با شهیم قرارداد جدید منعقد کرده اند که هنوز دو سال از قراردادش با ماشین سازی باقی مانده است.

پیروز قربانی که فصل گذشته سرمربی تیم فوتبال رایکا بابل بود از این تیم جدا شد تا در استقلال فعال شود، اما استقلالی ها او را پس زدند. قربانی ساعاتی پس از برخورد استقلالی ها با توجه به مذاکراتی که از قبل با مسئولان باشگاه شهرداری آستارا داشت، سرمربی این تیم دسته اولی لیگ آزادگان شد.

 

چنین عنوان شده است از آنجا که سیدجلال حسینی مدرک مربیگری ندارد، حق نشستن روی نیمکت مربیگری تیم پرسپولیس را ندارد اما یکی از مسئولان در فدراسیون فوتبال گفت این مهم درخصوص آن بازیکنانی که می خواهند مربی باشند، صدق می کند که فاقد بازی ملی باشند.

 

از فعالیت علی دایی در فوتبال بدانید و بخوانید. یک باشگاه بزرگ قطری به علی دایی پیشنهاد مربیگری را داده است، اما دایی آن را رد کرد. مبلغ پیشنهادی باشگاه قطری به اندازه ای است که مربیان بزرگ اروپایی دریافت می کنند. با این حال دایی ماندن در وطن را بیشتر ترجیح داد.

 

محسن مسلمان بازیکن سابق تیم پرسپولیس که از میادین فوتبال خداحافظی کرده بود، این سنت را شکست و به تیم خیبر خرم آباد در لیگ دسته اول آزادگان پیوست.

 

از مجموع تیم های لیگ دسته اولی، تیم فوتبال پارس جنوبی جم که یک فصل دیگر با ایمان رزاقی راد سرمربی این تیم قراردادش را تمدید کرد، بیش از دیگران و بالاتر و بیشتر از سایرین در نقل و انتقالات حضور دارد. رزاقی راد که فصل گذشته به دلیل قفل ماندن پنجره نقل و انتقالات نتوانست در بارگیری شرکت داشته باشد. در این فصل خیز بلندی برداشته تا بار دیگر تیم پارس جنوبی جم را به لیگ برتر برگرداند. در خریدهای ریز و درشت این تیم، نام حسین رنجبر هافبک قدرتی و بازیساز تیم امیدهای پیکان دیده می شود.

 

محمد نوری هافبک سابق تیم پرسپولیس که قصد داشت تا بار دیگر با پرسپولیس قرارداد امضا کند پس از مخالفت مدیران باشگاه پرسپولیس، به سمت و سوی تیم ذوب آهن چرخید که در نهایت ناباوری در تیم اصفهانی نامش به عنوان دستیار مهدی تارتار (کمک مربی) رد شد.

 

حسن روشن هم از بابت جدایی ووریا غفوری از تیم استقلال از مدیران باشگاه استقلال انتقاد کرد و گفت زمانی که مدیران باشگاه استقلال با کاپیتان تیم خودشان تماس نمی گیرند، طبیعی است که عارف غلامی حاضر نمی شود تا پاسخ تماس تلفن مدیران باشگاه استقلال را بدهد. او می خواهد به فوتبال قطر انتقال یابد چون او آینده ووریا را می بیند و اجازه نمی دهد تا سرنوشت شان مانند ووریا غفوری شود.

 

این احتمال وجود دارد که رحمان رضایی مدافع سابق تیم ملی، دستیار یحیی گل محمدی در پرسپولیس شود. پیش تر خبر داده شده بود که محمد نصرتی دستیار گل محمدی شده است، اما این خبر تکذیب شد.

 

تازه ترین خبر در مورد برگزاری فینال مسابقات فوتبال سوپرجام که به نقل از سهیل مهدی مطرح شده است، فینال سوپرجام بعد از اتمام مسابقات جام جهانی برگزار خواهد شد.

نویسنده: فرشید صادق زاده