پنجشنبه نهم فروردین ماه
شگفتی در لیگ ملت های والیبال؛

تیم تمام عیار ایران را دیدیم

تیم ملی والیبال ایران یکی دیگر از شگفتی های لیگ ملت های جهان را به تصویر کشید و ملی پوشان ایرانی در ماراتنی که سرشار از جنگندگی و بالندگی بود، 3 بر 2 عقاب ها و تماشاگران پرشورشان را مات کردند.

این بازی نمایی دیگر از غیرقابل پیش بینی بودن ایرانی ها را به نمایش درآورد و در شرایطی که تدابیر پیش هنگام مربیان تیم ملی برای مهار سرویس های خطرساز لهستانی ها نتیجه داده بود، میلاد عبادی پور، امیرحسین اسفندیار و در ادامه کارزار امین اسماعیل نژاد مثلثی مهیب برای خنثی ساختن بمب افکن های لهستانی به وجود آوردند.

میلاد عبادی پور یک بازی استثنایی ارایه داد سرویس ها و حملاتش گره گشا بود اما کارستان امیرحسین اسفندیار فراتر از انتظار نشان داد. امین اسماعیل نژاد که در ست اول و دوم گرفتار دفاع های حقیقی حریف شده بود، در ادامه بازی با فضاسازی بی نظیر محمدطاهر وادی دوباره کوبندگی آغاز کرد. دو سرعتی زن جوان مهدی جلوه و امیرحسین توخته هم خوب سرویس زدند و هم در حملات ایفاگر نقش های مثبت بودند. محمدرضا حضرت پور ساعدرسانی های بی نقصی داشت و طاهر وادی یک بازیگردان واقعی بود. بدون تردید در این چرخه نقش بهروز عطایی و همکارانش در میان دریای مواج تماشاگران پرشور لهستانی انکارناپذیر بود.

در پایان این نبرد جانانه امیرحسین اسفندیار با کسب 20 امتیاز موثرترین یار تیم ایران بود. او ما را به یاد جوانی های ستارگانی چون حسن کرد می اندازد. البته که وی باید در ساعدرسانی بیشتر تمرکز داشته باشد.

تیم ایران با این روحیه عالیه عصر فردا به مصاف ایتالیا می رود. ایتالیایی که همانند لهستان تلفیق جوانی و تجربه است و چون صعودش به دور پایانی به دلیل میزبانی حتمی است، شاید آن انگیزه ناب را نداشته باشد اما با این همه اعتقاد داریم حتی با حضور ایوان زایتسف و سوپراستاری چون جیانلی، ما توان ایستادگی مقابل لاجوردی پوشان را داریم چرا که سبک بازی ما به این تیم می خورد و آنها به جز ایوان و جیانلی سرویس تیمی قدری ندارند. امیدواریم که شاهد یک نمایش عالی همانند مسابقه به یادماندنی شب پیش با لهستان باشیم و امید واقعی به اردوی والیبال بازگردد.

نویسنده: جمشید حمیدی