جمعه سی و یکم فروردین ماه

شکار عقاب لهستان توسط یوزهای والیبال ایران

در هفته سوم لیگ ملت های والیبال ، سوتِ رقابت ها در شهر گدانسک کشور لهستان زده شد.

ایران در اولین بازی خود مقابل میزبان یعنی تیم ملی لهستان صف آرایی کرد. شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که ایران بتواند حتی اختلاف امتیازات را مقابل لهستان کم بکنند اما تیم ملی ایران با حملاتِ هوشمندانه و نهایت استفاده از توپ های برگشتی توانستند با نتیجه سه بر دو عقاب ها رو مغلوب بکنند و پیروزمندانه از میدان خارج بشوند.

در دست اول بازیکنان ایرانی نتوانستند آن طور که باید از فرصت ها استفاده بکنند و همین باعث شد تا در دست اول کنی آشفته به نظر برسند.

اما برخلاف جوِ سالن که کاملا به نفع لهستانی ها بود تیم ملی ایران از دست دوم نتایج را به نام خود ثبت کرد.

شاید بتوان باختِ ایران در دست چهارم را به نام تردید های کادرفنی نوشت.

در شرایطی که هم جو سالن علیه ایران بود و هم درصد حملات لهستان بیشتر بود، می توانستیم با وقفه در روند بازی ایران را پیروز میدان سازیم اما هیچ وقفه و پارازیتی در جریان بازی لهستان ایجاد نکردیم.

 

گدانسک اینبار جهنمِ لهستانی ها شد

در دست پنجم در یک رقابت تماشایی تیم ملی ایران با اختلاف امتیاز فاحش و هشت امتیازی توانستند تیم ملی لهستان را که نام میزبان را نیز یدک می‌کشد را شکست بدهند و برگشتی رویایی را به نام خود ثبت بکنند.

 

میلاد عبادی پور یک کاپیتان به معنای واقعی!

میلاد عبادی پور طول بازی مهارت خود را در قامت یک کاپیتان به رخِ رقبا کشید.

او با حضور موثر خود در دریافت و سرویس و روحیه دادن به بازیکنان خود به بهترین شکل ممکن به تیم کمک کرد.

تیم ملی ایران در اولین‌ بازی خود در هفته سوم نمایشی سرشار از هوش و ذکاوت را ارائه داد و این نمایانگر پتانسیل بسیار بالایِ ایران در میادین بین‌المللی است.

در بازی بعد ایران باید مقابل ایتالیا حاضر شود و این یکی از چالش های ایران در هفته سوم است چرا که ایتالیا به احتمال زیاد تمام قوا به میدان خواهد آمد.

نویسنده: یاسمن شاه میرزایی