جمعه دهم فروردین ماه
ناراضی تراشی تا چه حد؛

لزوم پوزش خواهی از جامعه ورزش

بدون تردید کشور و مردم صبور و مسلمان ایران در این برهه آنقدر که به وحدت و همدلی نیاز دارند، شاید به نان، آب و مایحتاج اولیه زندگی محتاج نباشند اما وقتی می بینیم فلان مقام در هیات دولت با سخنانش موجب رنجش قشر فرهیخته و بازنشسته کشور می شود یا آقای حسن عباسی فوتبالیست ها را با طعنه یا جدی غیرمسلمان می خواند، در شگفت می مانیم که چقدر ما از مدیریت وحدت آفرین دور مانده ایم تا جایی که خانواده شهید بزرگوار طی محمد خلیل پورنهر طی نامه سرگشاده از وی می خواهند که از جامعه ورزشکاران ایران عذرخواهی کند.

متن نامه مورد اشاره به شرح ذیل است:

اجازه می خواهیم بدون مقدمه سر اصل مطلب برویم. متاسفانه امروز شنیدیم که جناب آقای دکتر حسن عباسی در یک سخنرانی سرتاپا تخریب و وحدت شکن و دشمن شادکن، خانواده ورزش کشور ( فوتبال ) را متهم به برخی صفات خاص کرده اند که حرکتی نابخشودنی و مخرب وحدت و همدلی و همزبانی جامعه می باشد و قطعا انعکاس آن در داخل و خارج از کشور موجی از نفرت و انزجار و اختلاف و رفتار متقابل و مخرب ایجاد خواهد کرد و کشورمان را متلاطم از این بحث خواهد کرد. این رفتار غیرمسئولانه از سوی جناب آقای دکتر حسن عباسی قطعا مورد قبول جامعه متدین و فرهنگ و ورزش و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران نیست و دقیقا مغایر با فرمایشات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای وحدت و همدلی و همزبانی جامعه است. لطفا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران کنگره شهدای ورزش کشور دقت بفرمائید و آن را در دسترس همه ملت بزرگوار ایران قرار دهید تا همه مطلع باشند که رهبری عزیز چقدر بزرگوارانه از خانواده محترم ورزش کشور یاد می کنند و شهدای عزیز ورزش میهنمان را مورد حرمت ویژه قرار می دهند. ( این کجا و آن کجا ).

آقای وزیر محترم: مستحضر هستید که خانواده ورزش کشور شهدای گرانقدری تحویل جامعه داده اند که مقامشان دارای نشان و تقرب در نزد عام و خاص هست. ( پنج هزار شهید بزرگوار از ورزش ایران ). خانواده ورزش کشور بزرگانی همچون جهان پهلوان پوریای ولی و جهان پلوان تختی را هم داشته اند که هر کدام قهرمان و پهلوان زندگی بسیاری از شهدای گرانقدر ما بوده اند و شهدای بزرگوار ما از آنها جلوه های معنوی و خصلت های ویژه انسانی یاد گرفته اند ( صد البته الگوی همه پهلوانان و قهرمانان ورزش ما مولای متقیان امام علی ع و حضرت ائمه بزرگوار ع هستند ). مگر می شود جهان پهلوانان ورزش ایران را نادیده گرفت. مگر می شود نام آوران عرصه ورزش ایران را در زمان های قهرمانی و مدال آوری و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه ها بین المللی و شادی و اشک شوق میلیونها ایرانی داخل و خارج از کشور را نادیده گرفت و این چنین ناباورانه به آنها تاخت و تخریبشان کرد و آسیب به آسیاب دشمن ریخت و گرا به رسانه های دشمن داد تا کشور ما را آماج تیرهای سمی خود قرار بدهند. چگونه می شود باور داشت درست زمانی که ایران با تمام عشق و علاقه و غرور و هیجان و نشاط و شادابی و انگیزه و امید، خود را آماده مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 قطر می کند، اینچنین روح و روان و شخصیت ورزشکاران و ورزش دوستان و ورزشکاران فوتبال و سایر ورزشهای دیگر به این شکل مورد توهین و تخریب قرار بگیرد. مگر می شود باور داشت که چنین جسارتی آن هم در این حد متوجه بر جامعه ورزش ایران بشود. چه فوتبالی چه غیرفوتبالی. سخنان توهین آمیز آقای دکتر حسن عباسی آنهم در این مقطع از زمان بسیار مهم از ورزش ایران و جهان چه پیامی را می تواند برای داخل و خارج از کشور داشته باشد و واقعا چه مشکلی را می تواند از کشور ما حل نماید، الا اینکه نفرت و نفاق و خسارت محض ایجاد خواهد کرد. طرح این موضوع از سوی هر کس حتی از سوی آقای دکتر عباسی هیچ کمکی به جامعه ما نمی کند و نخواهد کرد الا اینکه می تواند آرامش و امنیت روانی کشور را به هم بزند و بهانه دست اتاق فکر دشمنان بدهد و کار را برای ما در روزهای آمادگی برای مسابقات ورزش جام جهانی بسیار سخت نماید و فرصت ها را برای ما بسوزاند. اعتقاد داریم آقای دکتر عباسی خطای بزرگی را عمد یا سهو مرتکب شده اند و باید عذرخواهی رسمی بکنند و دلجوئی نمایند. وزارت ورزش و جوانان کشور مسئول هست این موضوع را پیگیری و به سرانجامی مناسب با حال ورزش ایران برساند. باور بفرمائید سخنان آقای دکتر عباسی، حال ورزش ایران را بد کرده است.

آقای دکتر سجادی: سرور ارجمند. خانواده شهید محمد خلیل پورنهر بعنوان یک خانواده شهید جامعه قرآنی و ورزشدوست و همراه ورزش فوتبال ایران و بعنوان یک خانواده ای که شهید ورزشکار فوتبالی دارد و تا آخرین روزهای شهادتش نیز ورزشکار و ورزش دوست و معلم قرآن بود و خانواده ای که دو بار توسط قهرمانان لیگ برتر فوتبال ایران ( باشگاه سپاهان اصفهان و باشگاه فولاد خوزستان ) مورد تجلیل قرار گرفته است، رسما این سخنان مخرب را محکوم و آن را مغایر با توصیه های رهبر معظم انقلاب و مصلحت نظام و انقلاب و ایران می داند و صمیمانه و صادقانه، از خانواده محترم ورزش ایران بویژه خانواده ورزش فوتبال کشورمان عذرخواهی نموده و دلجوئی می کند. تقاضا داریم مبادا به روح و روان و شخصیت ورزشکاران فوتبال ما در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 آسیب وارد بشود. مبادا این توهین و تخریب عمد یا سهو اراده آنها را از کار بیندازد و قلبشان را بفشارد و اندوهگین نماید و آمادگی برای حضور قدرتمند در مسابقات جام جهانی را از آنها بگیرد. مطابق آنچه در میان اسناد دوران دفاع مقدس وجود دارد، خانواده ورزش ایران و فوتبال شهدای گرانقدری داشته اند.

آقای وزیر: استدعا داریم لطفا یک جلد از ویژه نامه های شهدای ورزشکار کشور را که توسط وزارت ورزش و جوانان کشور منتشر شده است ( به شماره 174 و 175 ) ماهنامه شاهد یاران، تحت عنوان یادمان شهدای ورزشکار به آقای دکتر حسن عباسی تقدیم بفرمایید تا ایشان با شهدای گرانقدر ورزش ایران آشنا بشوند. از خاطرات سردار شهید حسن غازی برای آقای دکتر عباسی بگوئید که کاپیتان تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان بودند و حماسه ساز شدند و از سردار شهید ناصر کاظمی قهرمان رشته های فوتبال والیبال برای ایشان بگوئید که پهلوان نام آور دوران خود بودند. اینها چیزی نیست که بتوان آن را در میان انبوهی از غفلت قرار داد و منکر شد. شهدای ورزش کشور مدالشان پلاکشان بود. تقاضای دوم ما این است که بیانات ارزنده رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران کنگره شهدای ورزش کشور را که ذیلا برای شما ارسال می کنیم در مسیر توجه آقای دکتر عباسی قرار بدهید تا متوجه باشند که رهبری عزیز چگونه از شهدای آسمانی ورزش کشور به نیکی نام می برند و جایگاه آنها را محترم می دارند.

با احترام فراوان - اصغر خلیل پورنهر