سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
والیبال لیگ ملت های جهان

در آرزوی صعود...

تیم ملی والیبال ایران در ادامه رقابت های لیگ ملت های جهان سه بر یک مغلوب ایتالیا شد. این در حالی بود که بازیکنان ما به ویژه در دو ست نمایش درخور تحسین داشتند.

در دو سوی تور زایتسف و آنزانی- میلاد عبادی پور و محمد وادی مسن تر های دو تیم بودند و به لحاظ سنی به نوعی توازن در هر دو طرف تور وجود داشت اما زایتسف سایه ای از یک نام بزرگ بود و میلاد نمایشگر یک بازی حرفه ای، کاش میلاد عبادی پور همیشه مانند پلاسلیگا ظاهر می شد.

این مسابقه را سرعتی زن های ایتالیا به ویژه گالاسی بردند اما تیم ملی کشورمان نیز خوب بازی کرد و مفت باز نبود.

حالا ملی پوشان ما ساعت 19:30 دقیقه امروز باید مقابل تیم اسلوونی قرار بگیرند. تیمی که چند سالی است در اروپای والیبال خیز به جمع مدعیان پیوسته است.

سبکی شبیه ایتالیا دارد اما به  اندازه لاجوردی پوشان حرفه ای نیستند.

 سه بازیکن این تیم سه بول، اورنات و به ویژه موزیچ عالی بازی می کنند.

موزیچ را می توان به نوعی پدیده والیبال اروپا دانست. یکی از بازیکنان خوب این تیم گاسپارینی است که با تیم فولاد سیرجان ایرانیان قرارداد امضائ کرده است. برای شکست دادن این تیم باید مانند نبرد با لهستانی ها باشیم.

اما و اگر های صعود

با پیروزی اسلوونی مقابل بلغارستان مجدداً ایران از جمع هشت تیم نخست جدا شد و برای بازگشت به این جمع باید امروز در دیدار مستقیم مقابل اسلوونی به پیروزی برسد.

بازی آخر ایران و اسلوونی در مرحله گروهی به ترتیب مقابل صربستان و لهستان است‌.

حالت برد: اگر در بازی امروز سه امتیازی هم برنده شویم صعودمان کاملاً قطعی نخواهد شد و درصدی وجود دارد که صعود در بازی آخر منتفی شود. تعداد حالات ممکن پرتعداد است که پس از تعیین نتیجه بازی فردا بررسی خواهیم کرد.

حالت باخت: در صورتی‌که 3 امتیازی شکست بخوریم، کاملاً صعود را از دست می‌دهیم و بازی آخر تشریفاتی خواهد بود. اما اگر 2 امتیازی شکست بخوریم شانس کوچکی باقی می‌ماند آن هم پیروزی 3-0 ما در بازی آخر مقابل صربستان و شکست 3-0 اسلوونی مقابل لهستان است.

نویسنده: جمشید حمیدی