جمعه دهم فروردین ماه

تصمیماتی خارج از حوزه تخصصی فوتبال

نشست سجادی و همکارانش با معاون اول دولت در باره بررسی راه های حمایت دولت از تیم‌ملی فوتبال در غیاب مسئولان فدراسیون مربوطه از عجایب مدیریت در ورزش ماست.

در حوزه ورزش و مدیریت آن اقدامات عجیب کم‌ ندیده ایم. نکته عجیب تر آنکه برای مدیریت ورزش دیگران تصمیم‌می گیرند و مدیران و روسای حوزه های مختلف را بدون تخصص لازم به وزیر تحمیل کرده اند.

ایشان هم بدون کم و کاست این توصیه ها را پذیرفته و با صدور احکام جداگانه به حضور این مدیران سفارشی مهر تایید زده اند.

تعداد این نفرات در ساختمان سئول کم نیستند و در حوزه های مختلف رد پای این نفرات را می توان‌ دید.

این روزها یکی از مطالبات جدی مردم و علاقه مندان ورزش، حمایت کامل از تیم ملی فوتبال در راه جام جهانی است.

بارها در نوشته های قبلی به ضرورت‌حمایت دولت و‌مجلس از تیم‌ملی فوتبال اشاره داشته ایم. لازم است نیازهای جدیدفدراسیون و ملی پوشان به درستی بررسی و طراحی شده و راه های چگونگی حمایت دولتمردان زیر ذره بین قرار گیرد.

شاید جدا از کمک های مالی، اساسی ترین نیاز فدراسیون فوتبال در برهه کنونی پشتیبانی و تدارکاتی به ویژه در حوزه دیپلماسی است.

این روزها افرادی منفعت طلب در پی تضعیف جایگاه اسکوچیچ و تحمیل مجدد کی روش به تیم‌ملی هستند.

همکاران فوتبالی می دانند که صاحب این قلم در دوره ای که کی روش در ایران حضور داشت از جمله حامیان و مدافعان جدی او بودم، اما‌معتقدم به کار گرفتن او در این زمان به دلایل مختلف اقدامی غلط و نسنجیده است و...

در این‌ هیاهو و بازار مکاره ای که عده ای دلال و منفعت طلب ایجاد کرده اند، اقدام وزیر ورزش و شرکت در جلسه با معاون اول دولت در باره حوزه تخصصی فوتبال و آن هم بدون حضور سرپرست و اعضا هیات رئیسه فدراسیون فوتبال قدری عجیب و سوال برانگیز است؟

قطعا تصمیماتی در این حوزه در برگیرنده نیازهای اولیه تیم ملی نیست.

جا داشت مدیران و دست اندرکاران فوتبال در جلسه حضور داشتند و‌مسائل،نیازها و مطالبات خود را بر اساس اولویت بازگو می کردند تا راه های برون رفت از مشکلات بهتر و ‌جدی تر شناسایی و رفع و رجوع می شد.

در جلسه ای با دوستان مجموعه وقایع و مسائل ورزشی را تحلیل می کردیم.

یکی از همکاران به نکته ظریفی اشاره داشت و تاکید می کرد: از آقای سجادی به‌عنوان یک ‌مدیر متخصص ورزشی انتظار داریم، مشکلات فوتبال را با حضور مسئولان و متخصصان همان حوزه حل و فصل کند.در جاهای دیگر هم باید از متخصصان امر کمک گرفت و مشکلات فدراسیون های ژیمناستیک، دوچرخه سواری، سوار‌کاری را رفع و رجوع کرد.

ایشان جا داشت قدری با آقای پولادگر هماهنگ بود و اجازه نمی داد مناقشه با علیرضا دبیر به چالش جدی در کشتی مبدل شود!

همچنین از ایشان انتظار می رفت، به عملکرد عاصم یوسفی در شرکت توسعه و تجهیز نظارت بیشتری داشت تا همزمان دو مسئول در ورزشگاه آزادی مستقر نشوند و بجای برنامه ریزی برای بازسازی ورزشگاه فوق آنها با یکدیگر مجادله نداشته باشند.

نکته مهم دیگری که لازم است به آن اشاره کنم، اظهارات قاضی زاده هاشمی در برنامه تلویزیونی در هفته گذشته بود.

این ‌نماینده‌ مجلس در باره سوالات‌ متعدد نمایندگان از وزیر ورزش سخن‌ گفت و تصریح کرد ایشان باید به ابهامات و سوالات پاسخ اقناعی داده و در حوزه مدیریت ورزش موثرتر و قوی تر ظاهر شود.

این اظهارات‌ قاضی زاده باید سجادی را مجاب کند تا در امور جاری نظارت و دخالت جدی داشته باشد و جایگاه خود را در مدیریت ورزش تثبیت کند، تا بحث استیضاح احتمالی مطرح نشود.

نویسنده: احمد میرزاییان