جمعه دهم فروردین ماه
وقتی هنوز پروین را به  پرسپولیس دعوت می کنند؛

تیم ملی هم بدون غرورملی اسم از کی روش می آورد!؟

یادتان هست چندی قبل از کودتای تکراری در تیم ملی سخن گفتم؟ حالا با ورود هیات دولت به حمایت از تیم ملی بر سرعت تحقق  کودتا افزوده شده تا جایی که فرصت طلبان و حامیان رسانه ای کی روش گوی سبقت را ربوده اند تا بار دیگر پای او را به تیم ملی باز کنند.

گفتن درباره عملکرد کی روش در سال های اخیر با توجه به فضاسازی ها هیچ سودی ندارد و آنهایی که فکر می کنند او تخم دو رزده کرده (و می کند) برای تحقق خواسته خود لحظه ای ازکوشش و تلاش نخواهند ایستاد و در این باره در مطلبی تحت عنوان اینکه «همه در فوتبال دخالت دارند الا فوتبالی ها» تلویحا سخن گفتم.

حالا سوال این جاست که چرا کی روش؟ چون جواب روشن است. جامعه ای که هنوزدر گذشته ها سیر می کند و در این جامعه هنوز یک عده به دنبال نقش آفرینی امثال علی پروین در پرسپولیس هستند، طبیعی است که تیم ملی هم بدون ارزش گذاری به خدمات و عملکرد اسکوچیچ و اینکه او در چه شرایطی تیم ایران را رهسپار جام جهانی کرد، امروزدنبال کی روش می روند. کی روشی که حتی این اواخر در سیاست های کشور دخالت می کرد و برای حاکمیت تعیین و تکلیف می کرد.

یکبار دیگر صحبت های او در روزهای پایانی حضورش در تهران را به خاطر بیاورید؛ مصاحبه اش بعد از رفتن از ایران را نیز همچنین. چرا باید فردی که همه ارزش های نظام و اصول مدیریت را زیر سوال بُرد، دوباره به این فوتبال برگردد؟ برگردد که بیشتر ایران را تحقیر کند؟

درباره غرور ملی مان چه باید گفت؟

محمد مایلی کهن که همواره صراحت لهجه اش زبانزد است، بعد از حضور در تمرین پرسپولیس مصاحبه خیلی خوبی انجام داد. از عدم توجه به زیرساخت ها گرفته تا کلاس های مربیگری و نقش دلال ها در استخدام مربیان خارجی و ...، اما در تعجبم چرا نپرسید منابع مالی استقلال و پرسپولیس از چه محلی تامین شده که امسال این همه بریز و بپاش دارند؟

از مایلی کهن که ایرانی اصول گرا و رنج کشیده است  و همیشه در میان مردم بوده متعجبم چرا برای یکبار نمی پرسد سرمایه طرفداران سرخابی در خرید سهام این دو باشگاه چه شده و چگونه مصرف شده است؟

وقتی در اين فوتبال هنوزعلی پروین را سر سفره دعوت می كنند، درباره کی روش و مباحث مربوط به توسعه، تعالی، پیشرفت و آینده نگری چه بايد گفت؟

فوتبال ما گرفتار آلبوم خاطرات است؟!

نویسنده: مجيد سعیدی