پنجشنبه سی ام فروردین ماه
ازدحام تماشاگران روی تشک کشتی؛

یزدانی در محاصره مردم

ازدحام تماشاگران هنگام کشتی حسن یزدانی و ورود بدون کنترل آنها روی تشک بهانه ای شد تا فدراسیون کشتی طی نامه ای به رئیس حراست وزارت ورزش انتقاد کند. اینکه وظیفه حفاظت فیزیکی ورزشگاه ها برعهده حراست وزارت ورزش است، کتمان ناپذیر می نماید اما می گویند که در چنین هنگامه هایی باید طی مکاتباتی از نیروی انتظامی نیز کمک گرفت.

 درحالی که حسن یزدانی در یک کشتی دلاورانه، علیرضا کریمی رقیب محجوب و بااخلاق خودش در راه کسب دوبنده تیم ملی را با نتیجه 0-10 شکست داده بود، صحنه‌های عجیبی را تجربه کرد. هرچند از همان لحظه ورود یزدانی تفاوت‌ها احساس می‌شد و سالن به محض تماشای این کشتی‌گیر به مرز انفجار رسید و با ورود او به تشک، تمام سالن برای او بلند شدند.

ماجرا از آنجایی شروع شد که یکی از تماشاگران بعد از برد یزدانی و درحالی که او در تشک مشغول پاسخ به ابراز احساسات تماشاگران بود، خودش را به یزدانی رساند و او را به شدت در آغوش کشید.

به نقل از ورزش سه، یزدانی که همواره اخلاق و رفتارش زبان‌زد محافل ورزشی است، به خوبی با این طرفدار برخورد کرد و او را در آغوش کشید. همین موضوع باعث شد تا خیلی زود، حجم باورنکردنی‌ای از تماشاگران خودشان را به تشک کشتی برسانند و سعی کنند یزدانی را در آغوش بگیرند.

در این لحظات مربی یزدانی و بعضی از مسئولان کنار زمین سعی کردند یزدانی را از تماشاگران جدا کنند و این درحالی بود که هرلحظه به تعداد طرفدارانی که خودشان را از روی سکوها به درون زمین رسانده بودند افزوده می‌شد.

همه این اتفاقات درحالی رقم می‌خورد که تمام تماشاگرانی که خودشان را به تشک رسانده بودند سعی می‌کردند به هر نحوی تماسی با یزدانی پیدا کنند و این چنین اشتیاق و علاقه خودشان نسبت به قهرمان دوست‌داشتنی کشتی ایران را ابراز کنند.

یزدانی که به طرز خارق‌العاده‌ای با اختلافی بسیار زیاد محبوب‌ترین ورزشکار عصر حاضر ایران به شمار می‌رود، در برابر هجوم هوادارانش کمترین تندی‌ای نکرد و با حوصله خاصی به ابراز محبت‌های آنها پاسخ می‌داد. همین موضوع هم باعث شد که هر لحظه بر تعداد این تماشاگران اضافه شود و نظم سالن به طور کلی برهم بخورد به طوری که مسابقه بعدی با دو دقیقه تاخیر آغاز شد.

البته که با توجه به اینکه کماکان ویروس کرونا در کشور جولان می‌دهد و به تازگی هم مجددا تعداد مبتلایان رو به افزایش است، انتظار می‌رفت هواداران این قهرمان پرآوازه کشورمان مراعات شرایط خاص او را بکنند.

این بی‌نظمی‌ها و شلوغی‌ها البته تا نزدیک به یک ساعت بعد از پایان مسابقات هم ادامه داشت و ورزشکاران و کشتی‌گیران در سالن گرم مسابقات محبوس شده بودند چرا که طرفداران و تماشاگران در راهروهای سالن آزادی در حالی که کمتر کسی مانع آنها می شد جولان می دادند تا با کشتی‌گیران محبوب خودشان سلفی بگیرند.

کامران قاسم‌پور و محمدحسین محمدیان از جمله کشتی‌گیرانی بودند که در سالن گرم ورزشگاه آزادی محبوس شده بودند تا تماشاگران مکان را ترک کنند.