جمعه دهم فروردین ماه
عضو کمیته بین المللی المپیک مطرح کرد؛

احتمال حذف ورزشکاران روسیه در المپیک پاریس

عضو کمیته بین المللی المپیک شانس حضور روس ها در المپیک ۲۰۲۴ را بعید خواند.

به نقل از سایت اسپورت ۲۴، کریگ ریدی، عضو کمیته بین المللی المپیک، شانس حضور روس ها در المپیک ۲۰۲۴ را بعید خواند. او خاطرنشان کرد که اکنون به دلیل محرومیت از مسابقات بین المللی، ورزشکاران روسیه نمی توانند در انتخابی بازی های پاریس شرکت کنند و به همین خاطر و با از دست دادن بازی های انتخابی خیلی بعید است که ورزشکاران این کشور بتوانند در المپیک پاریس رقابت کنند.

کریگ ریدی، رئیس سابق آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) و یکی از اعضای کمیته بین المللی المپیک است. او در صحبت هایی درباره شانس حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک پاریس گفت: من می ترسم که ما مجبور باشیم در مورد این دو کشور یک تصمیمی بگیریم و من حدس می‌زنم که اجماع عمومی این باشد که آنها نباید برای بازی‌ها انتخاب شوند.  در حال حاضر هیچ راه روشنی برای حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک وجود ندارد. بنابراین وضعیت موجود تا آن زمان حفظ می شود.

به گفته ریدی، مشکل اینجاست که اکنون حدود دو سال مانده به بازی های المپیک پاریس، رقابت های کسب سهمیه آغاز می شود که این رقابت ها از سوی فدراسیون های بین المللی و کمیته بین المللی المپیک به عنوان محلی برای کسب سهمیه المپیک تعیین شده است. یک مشکل واقعی برای فدراسیون‌ها ایجاد شده است که می خواهند بر اساس دستورالعمل‌ها عمل کنند و به این ترتریب ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی های انتخابی محروم خواهند بود و به همین دلیل شانسی برای حضور در المپیک بعدی ندارند. نمی شود در میانه های راه به ورزشکاری که سهمیه المپیک را کسب کرده است بگوییم سیستم تغییر کرده است و اکنون باید با ورزشکاران روسیه هم رقابت کنند. به همین خاطر غیبت ورزشکاران روسیه در انتخابی به معنای غیبت آنها در المپیک است.

فدراسیون های بین المللی دوچرخه سواری، جودو و تنیس به ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه دادند تا در مسابقات بین المللی به عنوان ورزشکاران بی طرف شرکت کنند و غیر از این ۳ رشته ورزشی بقیه رشته ها شرایط مبهمی دارند.