جمعه دهم فروردین ماه
بازتاب یک رویداد؛

خوشحالی آمریکایی ها از برکناری اسکوچیچ

برکناری اسکوچیچ بازتاب گسترده ای در رسانه های مختلف دنیا داشت. از روزنامه های اماراتی گرفته تا سایت ها و شبکه هایی که به کشورهای همگروه ایران ارتباط دارد.

در این باره سایت CBS نوشت: دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران تقریبا چهار ماه قبل از جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برکنار شد. اسکوچیچ از فوریه ۲۰۲۰ هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده گرفت. فدراسیون فوتبال ایران در جستجوی جایگزینی کوتاه مدت یک مربی دیگر برای جام جهانی است، اما چندین نامزد داخلی برای جانشینی اسکوچیچ در صف هستند که قرار است ظرف چند روز آینده جایگزینی برای او معرفی شود.

با توجه به مدت زمان باقیمانده تا جام جهانی، منطقی است که یک سرمربی با دانش ایرانی هدایت این تیم را بر عهده بگیرد، زیرا آنها از بازیکنان حاضر در ترکیب آگاهی خواهند داشت. او هم‌چنین چند ماه زمان خواهد داشت تا افکارش را در تیم ملی ایران پیاده کند.

از آنجایی که ایران در گروه B با ایالات متحده همگروه است، این می‌تواند برای تیم گرگ برهالتر یک موهبت باشد. وقتی تیم‌ها چند ماه تا جام جهانی مربی‌های خود را تغییر می‌دهند، ممکن است مسائلی پیش بیاید. متأسفانه، بازی ایران و آمریکا سومین بازی گروهی است و تا آن زمان، تیم ملی ایران احتمالا به هماهنگی بیشتری می‌رسد

به گزارش ایسنا؛ اسکوچیچ در هدایت تیم موفق عمل کرد و در ۱۵ بازی از مجموع ۱۸ بازی به عنوان سرمربی پیروز از میدان خارج شد، اما دو بازی از سه بازی آخر خود را باخت. برای تیمی که انتظارات در حال افزایش است، این تابستان زمان سختی بود زیرا بازیکنان مربی خود را اخراج کردند و بازی دوستانه برنامه‌ریزی شده در ونکوور مقابل کانادا به دلیل تنش های سیاسی لغو شد.

گزارش شده است که برخی از بازیکنان ایران مقابل اسکوچیچ قرار گرفتند و باخت دوستانه ۲-۱ مقابل الجزایر را به زمان خوبی برای جدایی اسکوچیچ تبدیل کردند. اگر سرمربی جدید بتواند سبک بازی مشابهی را حفظ کند و در عین حال بازیکنان را متحد کند، می‌تواند ایران را حریف سخت‌تری کند، زیرا تیم در حال حاضر قوی است، اما در این مقطع ریسک زیادی وجود دارد.