پنجشنبه نهم فروردین ماه

کاوه: به دنبال رکوردها نیستیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان با بیان اینکه با کسب 8 طلا و یک نقره در 10 وزن، به دنبال رکوردها نیستیم،گفت: هدفمان هدایت ملی پوشان جوان به سمت تیم بزرگسالان است.

محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان پس از قهرمانی تاریخی این تیم در آسیا گفت: مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین به دلیل اینکه چند نفر از ملی پوشان اولین حضور آسیایی‌شان بود و باری روی دوش‌شان بود، اهمیت ویژه‌ای داشت و آنها توانستند خوب ظاهر شدند. در مجموع مسابقات قهرمانی آسیا از نظر روحی برای بچه‌ها خوب بود، به خصوص که برخی از ملی پوشان برای دفعه اول بود که در قهرمانی آسیا کشتی می گرفتند.

کاوه افزود: ما وظیفه داریم این بچه‌ها را به سمت بزرگسالان هدایت کنیم، بچه‌ها هم باید به آن خودباوری برسند و خودشان را برای مسابقات جهانی و المپیک در رده بزرگسالان آماده کنند.

وی اظهار داشت:اگر هدف ملی پوشان تیم جوانان رسیدن به رده بزرگسالان باشد، آنها با توجه به استعدادی که دارند می توانند به هدفی که تعیین کرده‌اند برسند.ما هم باید کمک‌شان بکنیم، فدراسیون هم باید تدارک و پشتیبانی لازم را از تیم داشته باشد و برنامه‌ریزی خوبی برای جوانان داشته باشیم تا در نهایت بتوانیم این بچه‌ها را در آینده در رده بزرگسالان خوب و موفق ببینیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان درباره کسب 8 مدال طلا و یک نقره و کسب یک رکورد تاریخی هم خاطر نشان کرد: مومنی هم می توانست طلا بگیرد، عموزاد هم اگر میدان بین‌المللی دیده بود و زیاد روی حریفش حساب باز نمی کرد، می توانست مدال‌آور شود و طلا بگیرد.روی هم رفته عملکرد تیم خوب بود، دنبال رکوردها نیستیم، مهم این است که بچه‌ها بدانند که در مسیری که پیش رو دارند، هنوز در اول راه هستند و به جاهای بزرگتر فکر کنند.

کاوه با بیان اینکه یک ماه آینده باید در مسابقات قهرمانی جوانان جهان شرکت کنیم، اظهار داشت: حدود یک ماه دیگر مسابقات جهانی بلغارستان را پیش رو داریم، رقابت‌های قهرمانی آسیا برای بچه‌هایی که در جهانی هم کشتی خواهند گرفت، تجربه خوبی بود و امیدوارم در مسابقات جهانی بچه‌ها بهتر ظاهر شوند.