جمعه سی و یکم فروردین ماه

چه کسی مربی تیم ملی خواهد شد

بعد از بر کناری اسکوچیچ پروسه چه کسی مربی تیم ملی خواهد شد به سوژه روز تبدیل شده است.

از گوشه و کنار شنیدیم نظر وزارت ورزش  به علی دایی است، اما از سوی اهالی فوتبال نام امیر قلعه نوعی بر سر زبان ها قرار دارد. از سوی دیگر نام جواد نکونام بر سر زبانها جاری است.

در خصوص مربی خارجی فعلا هیچ نامی مطرح نشده و اگر نامی به گوش شنیده می شود، گمانه زنی رسانه ای بیش نیست.

اینکه چه کسی مربی تیم ملی خواهد شد، قطعا باید کسی باشد که نظر رئیس فدراسیون فوتبال تاریخ ۸شهریور را به خود جلب کند، در غیر اینصورت چالش جدیدتری در انتظار خواهد بود.

اما در خصوص مربی آینده تیم ملی باید گفت: شکی وجود ندارد که در این ارتباط هم شاهد چالش خواهیم بود. شاید کم رنگ باشد، اما وجود خواهد داشت؛ چون مربی جدید دارای ذائقه ای خواهد بود که متفاوت با اسکوچیچ است. مربی جدید شاید در جابه جایی مهره ها اندکی دست به عصا حرکت کند، اما تاکتیک تیمی او و در تفکرات فنی و تیمی اش باید این حق را به او داد که بازیکنانی در اختیار باشد که اهداف تاکتیکی مربی را به شکل مطلوب در میدان پیاده شوند. طبیعی است که در این تفکر شاید برخی از بازیکنان فعلی با سقوط جایگاه مواجه شوند و شاید گروهی و تنی چند تازه وارد به تیم ملی اضافه شدند؛ بنابراین چالش در روزهای آینده در تیم ملی پس از انتخاب مربی جدید قابل رویت خواهد بود؛ البته نباید نگران شد،چون اتفاقات قابل پیش بینی و تصمیمات عجولانه که زمان در آن نقش گمشده را دارد، از نتایج سحر به حساب می آید.

نویسنده: اکبر عزیزی