شنبه یکم اردیبهشت ماه
قلعه نویی، دایی و نکونام شایستگان مربیگری؛

رشیدی: دلیل برکناری اسکوچیچ را نمی دانم

چند ماهی است که درصدد تغییر سرمربی تیم ملی بودند اما اعتقاد دارند که این تغییرات خارج از توان فدراسیون فوتبال بوده و از بیرون دیکته شده است.

منصور رشیدی دروازه بان و مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گو با البرز ورزشی درباره تغییرات به وجود آمده در تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اول باید بگویم لژیونرهای فوتبال ما باید حرفه ای باشند و حق ندارند با صحبت های خود موجب بروز دودستگی در تیم ملی شوند. اما درباره تغییرات در فدراسیون فوتبال باید بگویم که این مساله از مدت ها پیش مطرح بوده در صورتی که اسکوچیچ از 18 مسابقه خود 15 پیروزی، 2 باخت و یک مساوی داشته است. من البته از ابتدا مخالف حضور اسکوچیچ بودم چرا که کارنامه روشنی نداشت، اما وقتی که با تیم ملی نتیجه گرفت، دلیل تغییرات را نمی دانم.

رشیدی درباره گزینه های مربیگری نیز گفت: از نظر من سه مربی امیر قلعه نویی، جواد نکونام و علی دایی شایستگی هدایت تیم ملی را دارند که البته آقای دایی عدم تمایل خود را ابراز کرد. می ماند آقای قلعه نویی سابقه مربیگری در تیم ملی را هم دارد. هر کدام از این دوستان که روی صندلی مربیگری تیم ملی می نشینند نیازمند دستیاران قوی و آنالیزورهای آگاه هستند. اما درباره انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال انتظار داشتم افراد تحصیل کرده و فوتبالی کاندیدا می شدند مثل مهندس مصطفوی و دکتر دادکان که سوای موارد یاد شده سابقه مدیریتی خوبی دارند اما نیامدند؛ بنابراین آقای تاج از بین نامزدهای احراز ریاست فدراسیون تجربه بیشتری دارند؛ چم و خم کار را بلد هستند و می توانند کارایی مطلوبی را داشته باشند. اکنون که تیم ملی باید برای جام جهانی آماده شود، کار هر فردی که ریاست فدراسیون را برعهده می گیرد، سخت خواهد بود و هدف اول باید آماده سازی تیم ملی فوتبال باشد.

گفت و گو: عبدالله محرمی