چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
نگاه کارشناس؛

حامد مشعل دار نسل طلایی بسکتبال

مسابقات بسکتبال کاپ آسیا در شرایطی آغاز می شود که سایت کنفدراسیون آسیا در نگاهی به تک ستاره های تیم های شرکت کننده از حامد حدادی سانتر بلند بالای ملی ایران به عنوان اسطوره نام برد. حدادی با دو متر 18 سانتی متر قد رکورددار شرکت در رقابت های رسمی قهرمانی آسیاست. بازیکنی از اهالی عرب تبار اهواز که روزگاری در بسکتبال ایران فوق ستارگانی چون هفت لنگ، سه لنگ و ... را داشت.

افشین رضاپور کارشناس و مربی بسکتبال در این باره می گوید: این شاید آخرین حضور حامد در مسابقات رسمی باشد. اما او مشعل دار نسل طلایی بسکتبال ایران است که با بازیکنانی چون محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، بهنام یخچالی، سجاد مشایخی برای موفقیت بسکتبال ایران تلاش می کند. باید دید که با لیدری این چهره باتجربه موج نو بسکتبال ایران جواب می دهد یا نه؟ به اعتقاد من سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی ایران به دلیل آشنایی با بسکتبال اروپا و ارتباطات خوبی که با بازیکنان دارد، نیازمند فرصت بیشتری است تا بتوان درباره نحوه عملکرد او و یارانش قضاوت کرد.

رضاپور در مورد دیدار نخست ایران در کاپ آسیا مقابل سوریه می گوید: سوری ها یک بازیکن 220 سانتی متری در ترکیب دارند اما در دوره قبل مسابقات با 23 اختلاف امتیاز این تیم را شکست دادیم بنابراین بعید می بینیم که سوریه بخواهد سد راه تیم ایران باشد.

گفت و گو: ج - دوستدار