جمعه سی و یکم فروردین ماه
اصل استعدادیابی در جشنواره ها؛

هوتهم: برای عطایی و مربیان ایرانی خوشحالم

تیم ملی والیبال فراتر از انتظار ظاهر شد و من به عنوان یک مربی پیش از اینکه از بابت درخشش ملی پوشان خوشحال باشم برای جامعه مربیان ایرانی خوشحال هستم که توسط بهروز عطایی و همکارانش حقانیت مربیان وطنی را به اثبات رساندم.

جعفر هوتهم مربی بین المللی و مدرس فدراسیون والیبال در گفت و گو با البرز ورزشی ضمن بیان مطلب فوق افزود: تیم ملی در شرایطی به موفقیت دست پیدا کرد که چند بازیکن مصدوم را در اختیار نداشت و توانست با پاسور باتجربه ای چون محمد وادی بازیکنان تازه وارد به عرصه های بین المللی به بهترین وجه به پرواز درآورد. ویتال هانی مربی معروف والیبال در دوره توجیهی تهران در پاسخ به پرسش من گفت: شما برای پیروزی برنامه ریزی می کنید، من برای موفقیت. لذا اعتقاد دارم در کنار پیروزی ها اگر به موفقیت به آینده می اندیشیم باید بحث استعدادیابی و به ویژه تربیت پاسوری را جدی بگیریم. من به باشگاه شهداب پیشنهاد دادم که یک آکادمی ویژه تربیت پاسوری را تشکیل بدهم تا در نهایت از بین داوطلبان چند بازیساز زبده پرورش یابد و بتوان از طریق فروش آنها درآمدزایی هم کرد.

هوتهم که بیش از 30 سال است که در برپایی جشنواره های متعدد از آموزش و پرورش تا پایتخت کشور پیشینه دارد، می گوید: در جشنواره نونهالان که قرار است در مازندران برگزار شود، اصل و هدف باید استعدادیابی و پرورش آنها باشد و در شرایط کنونی که فدراسیون والیبال به دلیل پرداختن بیش از حد به تیم ملی بزرگسالان از این امر غافل مانده است، جا دارد در جریان جشنواره استعدادها را شناسایی کند و برای برنامه ریزی داشته باشد.

گفت و گو: جمشید حمیدی