پنجشنبه نهم فروردین ماه
جوانی و اشتباهات اجتناب ناپذیر؛

معصومی: پهلوانی را از پدرم آموختم

کشتی دشواری با یدالله محبی گرفتم اما از آنجایی که با پدرم برای این مبارزه برنامه ریزی کرده بودیم در نتیجه برنده از تشک خارج شدم همین امر و تمرکز روی کشتی اول باعث شد تا از مسابقه نهایی غافل شوم...

امیررضا معصومی فرزند فردین معصومی عضو پیشین تیم ملی که با شکست یدالله محبی در مسابقه انتخابی تیم ملی شگفتی ساز این مسابقات شده بود با بیان مطلب بالا به خبرنگار البرز ورزشی گفت: من تازه وارد رده سنی جوانان شده ام اما رقبای من هر دو از قهرمانان خوب ایران و جهان در سنگین وزن کشتی آزاد بزرگسالان هستند و من به هر دو نفر آنها یعنی محبی و زارع احترام می گذارم. از طرفی زیر فشار اردوی جوانان بودم و خودم را برای جام تختی آماده کرده بودم فاصله آن مسابقات تا انتخابی اخیر هم کوتاه بود. به هر حال همانطور که ذکر شد تمرکز اصلی من روی کشتی اول بود چون با پیروزی در این میدان می توانستم راهی دیدار نهایی شده و با امیرحسین زارع مصاف دهم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در مبارزات کشتی خود را مقید به رعایت اصول جوانمردی می داند یا اصل را بر پیروزی قرار داده، اظهار داشت: مربی و استاد من پدرم بوده و ایشان در طول دوران قهرمانی خود هیچ گاه اصول جوانمردی را فدای برد نکرد بنابراین من هم وظیفه خود می دانم همین مسیر را طی کنم.

معصومی با اشاره به آینده خود را در جهان کشتی خاطرنشان کرد: هنوز در ابتدای دوران حرفه ای کشتی هستم با این وجود تلاش خواهم کرد ابتدا به دوبنده تیم ملی بزرگسالان برسم و در نهایت با کسب مدال ارزشمند المپیک پدرم را به آرزویی که در دل دارد برسانم.

گفت و گو: احمد دباغ