پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
جریان نفوذ پشت دلالی درفوتبال؛

دلیل برکناری اسکوچیچ را اعلام کنید

چرا برای تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال در آستانه جام جهانی، ازمنویات مقام معظم رهبری استفاده ابزاری می کنید؟

چرا یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال (که نسبت به توانمندی ها آنها تردید وجود دارد) اعلام کرده تصمیم کمیته فنی مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری بوده است و برخی رسانه ها آن را مطرح ساختند.

آیا آن روزی که همین کمیته بر صلاحیت اسکوچیچ صحه گذاشت نمی دانستند رهبر کبیر انقلاب سال هاست که توصیه براستفاده از دانش و توانمندی مربیان داخلی دارد؟

معظم له نه از روزی که محورهای گام دوم انقلاب را ابلاغ فرمودند، بلکه سال هاست  به استفاده از جوانان توانمند و اعتماد به نیروی داخلی سخن می گویند اما در تعجب هستیم چرا روزهایی که صحبت از کی روش شد و او به ایران آمد (و باقی ماجرا) و سپس ویلموتس را استخدام كردند و در نهایت اسکوچیچ سکاندار تیم ملی شد در فوتبال ما توجهی به منویات مقام معظم نکردند اما حالا برای تغيير مربی فوتبال، فرمایشات ایشان شد شاخص تصمیم گیری اعلام شده است.

چرا نمی گویید پشت پرده تصمیم به برکناری اسکوچیچ چیست؟ چرا در این میان به افکار عمومی توجه نمی شود؟

آیا می دانید خواست آحاد جامعه فوتبالدوست ایران چیست؟

امیرقلعه نوعی (که شایسته ترین گزینه برای هدایت تیم ملی از میان داخلی هاست)، آقای دایی و حتی نکونام نزد ملت ایران شریف و عزیزند و حضور آنها روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی باعث مباهات است. اما حرف اصلی چیز دیگری است. حرف بر سر شرایط  تغییر و علت تغییر اسکو چیچ است که با هیچ ادله و منطقی قابل توجیه نیست. مگر دخالت ِجریان دلالی در این ماجرا که بی شک اگر در این شرایط هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و در راس آنها سرپرست جوان فدراسیون تن به این هجمه قابل پیش بینی بدهد، اولا اقتدار فوتبال زیر سوال خواهد رفت و ثانیا اصول و قواعد مدیریت  اعتبارش را از دست می دهد.

بر سرپرست فدراسیون است كه اگر بنای استمرار مديريت در فوتبال دارد و اگرخواهان رای حداکثری در مجمع عمومی فوتبال در شهریور ماه هستیم از این آزمون سربلند خارج شویم و در مقابل هرگونه مداخله گری (ازدرون  و بیرون ) بایستیم و تصميمی اتخاذ کنیم كه به صرفه و صلاح فوتبال و توجه به افكار عمومی باشد.

نویسنده: مجيد سعيدی