پنجشنبه نهم فروردین ماه
گفت و گو با یک پیشکسوت

سلیمانی: زمین های خاکی پشتوانه تیم ملی بودند

زمین های خاکی پایتخت آنقدر پر برکت بود که استعدادهای ناب چون چشمه از دل زمین می جوشید.

خانی آباد، میدان غار و .... محل تجللی جوانانی بود که عشق فوتبال و بچه های محل دنبال توپ می دویدند و گاهی به خاطر مردمی که در منطقه می زیستند بازی در زمین های خاکی را حتی بر حضور در بهترین باشگاه ه ترجیح می دادهد.

یکی از این بازیکنان جلیل سلیمانی بود. هافبکی که با حمید مطهری، علی اکبریان، رضا کنگرانی و ساکت الهامی همدوره بود و در تیم های ژاندارمری، سازمان گوشت و منتخب تهران توپ می زد.

سلیمانی می گوید: آن دوران آنقدر تعداد بازیکنان خوب در محلات تهران زیاد بود که بهترین مربی ها برای کشف استعداد ها به این مکان ها مراجعه می کردند.

دور تا دور زمین های خاکی پر از تماشاگر بود. تعلق خاطر به محله ها به اندازه بازی در تیم ملی اهمیت داشت و ما در چنین زمانی همواره بهترین پشتوانه برای خطوط مختلف تیم های باشگاهی را مشاهده کردیم و جالب است بدانیم که در چنین سنین اتفاق بزرگان چون حمید استیلی، جعفر مختاری فر، کامل پروانه، محسن تهرانی، شاپور عباسی، اکبر غلامرضایی، اکبر اطمینان در زمین میثاق به طور هفتگی فوتبال بازی کرده اند و آنچه برای ما حائز اهمیت است مرام و معرفت بازیکنان قدیم و جدید جنوب شهر تهران است که همواره حرمت ها را نگه می دارند.

جلیل سلیمانی درباره تغییرات کادر تیم ملی فوتبال نیز می گوید: اسکوچیچ برای تیم ملی فوتبال خیلی زحمت کشید و بی حرمتی بود که او را کنار گذاشتند تازه هر مربی که بیاید چند ماه فرصت می خواهد تا ایده ها و افکار خود را پیاده کند و نبود وقت به تیم ملی آسیب می رساند.

گفت و گو: فرزانه میرزائی