چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
موجی در والیبال؛

آیا امین معاف می شود؟

موجی از سوی دوستداران والیبال چند ملی پوش چون عادل غلامی و میلاد عبادی پور برای معافیت امین اسماعیل نژاد قطر پاسور درخشان تیم ملی به راه افتاد با حمایت چهره های شاخص فوتبال همانند کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، قائدی و... دیگران نیز همراه شد اما آیا قانون اجازه معافیت به چنین بازیکنانی را می دهد؟

دکتر فرهادی نفرزاده که در هیات والیبال و تربیت بدنی نیروهای مسلح صاحب مسئولیت بوده می گوید: هیچ قانونی در این باره وجود ندارد و دست هیچ مسئولی هم نیست که بخواهد اسماعیل نژاد را که شش ماه از خدمت سربازی اش باقی مانده ،معاف کند. براساس قوانین موجود ورزشکاران از معافیت خدمت سربازی  برخوردار می شوند که مقام های اول تا سوم المپیک و قهرمانی جهان را در رده بزرگسالان احراز کنند یا به مدال طلای بازی‌های آسیایی را کسب کنند که هر چهار سال یکبار برگزار می شود؛ بنابراین ضمن فرج نهادن به دلسوزی جامعه والیبال که دغدغه قهرمانان شان را دارند باید تاکید کنم حتی تیم ملی کشورمان قهرمان لیگ ملت ها هم شود مشمول این قانون نمی شود؛ بنابراین فقط و فقط مقام معظم فرمانده کل قوا می توانند در این مورد دستورات لازمه را صادر فرمایند.

در همین حال والدین و خانواده برخی ملی پوشان نیز در خواست کرده اند چنانچه معافیت شامل امین اسماعیل نژاد می شود دیگر بازیکنان تیم ملی نیز از قلم نیفتند به این ترتیب باید منتظر ماند و دید آیا تک ماده نصیب قطر پاسور تیم ملی خواهد شد... .

نویسنده: جمشید حمیدی