جمعه دهم فروردین ماه
در واکنش به اظهارات رئیس کمیته بدوی انتخابات؛

قنبرزاده: نفتی ها تابع قوانین استخدام دولتی نیستند

مدیرکل ورزش وزارت نفت می‌گوید با وجود این که کارکنان وزارت نفت تابع قوانین استخدامی دولتی نیستند اما او تابع قانون است.

علی فلاحتی، رئیس کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال اخیرا در گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا فردی که کارمند دولت باشد، نمی‌تواند به عنوان رئیس یا نایب رئیس در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کند، اظهار کرد: بحث کارمند نیست. در ماده یک اساسنامه داریم که اگر افراد برخی مسئولیت‌ها را داشته باشند، باید حتما از آن استعفا دهند.

او افزود: ما این موارد را استعلام خواهیم کرد. ما government و public داریم که این دو مورد در اساسنامه به دولتی و حکومتی ترجمه شده است. هر کسی سمتی در قد و قواره‌ مدیرکل یا همتراز آن داشته باشد، فارق از این که ورزشی باشد یا خیر، باید استعفا دهد.

یکی از افرادی که با توجه به صحبت‌های فلاحتی برای حضور در انتخابات به مشکل می‌خورد، منصور قنبرزاده، مدیرکل ورزش وزارت نفت و عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال است که به عنوان نایب رئیس دوم مهدی تاج ثبت نام کرده است.

منصور قنبرزاده درباره این موضوع تصریح کرد: بنده تابع قانون هستم ولی جهت استحضار، براساس قانون مدیریت خدمات کشوری، کارکنان وزارت نفت تابع قوانین استخدام دولتی نیستند. طبق ماده ۱۰ قانون نظام اداری و استخدامی خدمات کشوری مصوب مجلس شورای اسلامی، وظایف و اختیارات وزارت نفت مستثنی شده‌اند. کما این که در حال حاضر معاون کمیته بدوی در وزارت نفت مدیرکل است.

وی تاکید کرد: با این حال هر چه قانون بگوید، تابع آن هستم.