پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
نگاه کارشناس؛

پتانسیل بسکتبال ایران را باور کنیم

توان بسکتبال و ظرفیت این رشته در بازی با ژاپن به نمایش درآمد. وقتی به قزاقستان به آن نتیجه باختیم و با سوریه پایاپای باختیم فراز و نشیب های تیم ملی بروز پیدا کرد. اینکه پایین قله یا بالای قله نشان می دهد که تیم ملی باید تمرکز داشته باشد.

با این برد شیرین اعتقاد داریم که تیم ملی ایران برای شرکت در مسابقات انتخابی المپیک پاریس نیازمند حضور یک کمیته فنی قوی است. کمیته فنی به منزله دخالت در کار سرمربی نخواهد بود. درک افکار و ایده های کارشناسان خبره می تواند تیم ملی را بیمه کند. یک کمیته فنی غیراجرایی از الزامات بسکتبال ایران است.

مهندس سلیمانی رئیس سابق هیات بسکتبال مازندران و مدیر باشگاه کاله که خود از بسکتبال بازان خوب استان بود ضمن بیان مطلب فوق درباره دلایل برد ارزشمند تیم ملی مقابل ژاپن می گوید: تمرکز اولین فاکتور پیروزی ملی پوشان بود. اما در قلب تیم ملی حامد حدادی بی نظیر بازی کرد. در دفاع محکم در پاس های منجر به گل دقیق و در حملات از خودگذشته و در خدمت گروه؛ بهنام یخچالی و محمد جمشیدی دیگر مهره های تکمیل کننده تلاش های حامد بودند. در این بین جوان 21 ساله ای بنام متین آقاجانپور هر وقت که وارد زمین شد، اول خوب دفاع کرد و سپس در شوت های سه امتیازی موثر افتاد. اینکه کارشناسان بسکتبال با تردید درباره نتایج تیم ملی گپ می زنند یا معلول عدم شناخت و توانایی های بازیکنان ما است یا اینکه به ظرفیت های موجود در این ورزش واقف نیستند. بنده معتقد هستم که با توجه به بازی با ژاپن اگر تمرکز تیم ملی حفظ شود، فینال کاپ آسیا را با استرالیا برگزار خواهیم کرد.

گزارش: ج - دوستدار