شنبه یکم اردیبهشت ماه
تبدیل شدن اسکوچیچ به کی روش؛

روشن: قبر فوتبال را خودمان کندیم

اوضاع واحوال فوتبال مناسب نیست. آشفتگی و بی برنامگی گلوی فوتبال را می فشارد. طرح های عجیب غریب، تصمیمات شتابزده که هیچ منطقی را پشت سر خود ندارد از شرایط فوتبال چهره ای به تصویر کشانده که به این زودی ها به سامان نخواهد رسید.

آش فوتبال چنان شور شده است که صدای همه در آمده است؛ به خصوص اهالی و پیشکسوتان فوتبال. در این میان صدای اعتراض سیدحسن روشن بیش از دیگران به گوش می رسد. روشن در مصاحبه با پایگاه خبرگزاری البرز ورزشی چنین گفت.

 * در تاریخ عمر ورزشی ام فدراسیونی به آشفتگی فدراسیون کنونی ندیده ام.

* در این فدراسیون فوتبال برخی از آدم ها را شاهد هستم که اگر رانت آنها حذف شوند، حتی در این مملکت پهناور نمی توانند صاحب یک چهار پایه باشند، چه برسد به صندلی ریاست و تصمیم گیرنده در فدراسیون فوتبال.

*روی سخنم با آقایانی است که به عضویت کمیته فنی درآمدند. با کدام تضمین و اطمینانی زیر علم برخی ها به عنوان اعضای کمیته فنی مسئولیت پذیرفتند که برای حرف خودشان ارزش قائل نیستند. فدراسیون فوتبال با ارزش و شخصیت شما بازی کرد. زورشان برای کنار زدن اسکوچیچ نمی رسید، شما را جلو انداختند. زمانی که با افکار عمومی مواجه شدند، رای کمیته فنی توسط چهار نفر غیرفوتبالی وتو شد تا قاسمپور ومظلومی و سایر اعضای کمیته فنی خراب شوند. آنها دلشان به حال شماها نسوخته بود و بلکه با هر اقدامی به دنبال کسب آرای بیشتر برای انتخابات ۸شهریور فدراسیون فوتبال هستند. آقایان کمیته فنی بپذیرید که بازی خوردید و خراب شدید، بدجوری هم خراب شدید. وارد فدراسیونی شدید که آشفتگی در آن بیداد می کند. به طنابی اطمینان کردید که پوسیده بود.

*اسکوچیچ در این بازی رفت وبرگشت که ابتدا عزل شد و سپس ابقا، چیزی را از دست نداد و بلکه این ما هستیم که بازنده بازیچه چند چهره ای شدیم که نقاب بر صورت دارند.

* اسکوچیچ کم توقع، کم حاشیه و آرام را با این حرکت به کی روش تبدیل کردیم. اکنون اسکوچیچ با این ابقا دیگر محصول فدراسیون های قبلی نیست و بلکه محصول فدراسیون موقت است که در هر صورت پاسخگوی افکار عمومی باشد.

* تصمیماتی که در ارتباط با اسکوچیچ گرفته شد، تصمیمات روده ای است. اکنون او به یک کی روش تبدیل شده است. اگر تا دیروز در رابطه با هر کاری مشورت را در دستور کار داشت، از امروز دیگر نمی توانید از او ایرادی گرفت. حق به او داده شد که در تیم ملی خودش تصمیم بگیرد و از خانه تکانی و حتی نیمکت نشینی برخی از بازیکنان در جام جهانی غافل نباشد.

*می خوانم و می شنوم که او برای خانه تکانی در تیم ملی به سراغ برخی از بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا رفته تا ثابت کند که یک من ماست چه مقدار کره دارد. تمامی این برخوردها و رفتارها به خاطر تصمیمات نسنجیده پیش آمده است. شک نکنید که در جام جهانی حریف از قبل بازنده شده ایم. با دست خود به استقبال ناکامی رفتیم و قبر فوتبال را از پیش کندیم.

گفت و گو: اکبر عزیزی