شنبه یکم اردیبهشت ماه
لیگ ملت های والیبال؛

 خروس های خوش الحان

دیدار پایانی لیگ ملت های والیبال؛ ست اول را فرانسوی های با سرویس های پلنگ (!) شکن بردند شاید این توهم پیش آمد کار آمریکایی ها تمام است اما شطرنج بازی مربیان را دیدیم که چگونه یک ماراتن زیبا را به تصویر کشاندند. حالا خروس های خوش الحان دیار فرنگ با یک مربی ایتالیایی آقایی می کند.

فرانسه مربیان بزرگی چون تیله و بلین  و آنتی کا را دارد اما تیم ملی کشورش را به دست هر فردی نمی سپارد. تیم ملی یعنی موفقیت و هر مربی‌ای که بتواند این کشتی زیبا را از دل دریای متلاطم به ساحل خوشبختی برساند، مربی بزرگی است. به عمل کار برآید به سخنرانی نیست.

 به هر روی خروس‌های اروپای غربی با هدایت آندره‌آ جیانی سرمربی جدید خود در چهارمین دوره لیگ ملت‌ها به سومین مدال در این رقابت‌ها دست یافتند تا برتری خود را در این مسابقات به حریفان جهانی ثابت کنند.

آروین انگاپت از فرانسه با کسب 18 پوئن، امتیازآورترین بازیکن این دیدار شد و در تیم آمریکا نیز راسل با 17 امتیاز، بهترین بازیکن بود.

تیم ملی فرانسه در سال 2018 و در نخستین دوره لیگ ملت‌ها به مقام نایب قهرمانی رسید، در سال 2021 (سومین دوره) به مدال برنز دست یافت و امسال (2022) با کسب مقام قهرمانی، هر سه رنگ مدال لیگ ملت‌ها را در گنجینه افتخارات خود ثبت کرد.

رده‌بندی نهایی لیگ ملت‌ها 2022 در گروه مردان به قرار زیر است:

فرانسه، آمریکا، لهستان، ایتالیا، ژاپن، برزیل، ایران، هلند، آرژانتین، اسلوونی، صربستان، آلمان، چین، بلغارستان، کانادا و استرالیا

کاروان تیم ملی والیبال ایران که هشتم خرداد تهران را برای اردوی برون مرزی صربستان و حضور در لیگ ملت‌ها 2022 ترک کرده بود، ساعت 22 و 30 دقیقه امشب (یکشنبه دوم مرداد) بعد از سفری طولانی و 57 روزه با استقبال دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور شد.

وحید مرادی مشاور عالی فدراسیون، میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون، مصطفی کارخانه مدیر تیم‌های ملی، محمد وکیلی سرمربی تیم ملی نوجوانان، عظیم جزیده سرمربی تیم ملی ب و بسیاری از علاقمندان به ورزش والیبال و خانواده بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی از دیگر حاضرین در مراسم استقبال از تیم ملی والیبال ایران بودند.

مردان والیبال ایران در مدت 57 روز سفر خود علاوه بر اردوی برون مرزی صربستان در هفته‌های اول تا سوم مرحله گروهی در کشورهای برزیل، بلغارستان و لهستان به مصاف حریفان خود رفتند.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع 12 مسابقه سه هفته مرحله مقدماتی موفق به شکست تیم‌های چین، استرالیا، آمریکا، کانادا، لهستان، اسلوونی؛صربستان شد و در مجموع کار نامه ای موفق داشت و موجبات رضایت جامعه ورزش‌دوست ایران را فراهم ساخت؛خسته نباشند که روحی تازه در کالبد مایوس جامعه دمیده اند.

گزار ش: جمشید حمیدی