چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
جبهه های جدید در شمشیر بازی؛

آب اگر راکد بماند بوی...

شمشیر بازی طی دهه اخیر سعی کرده با بکارگیری برخی عناصر رسانه ای اجازه ندهد سر و صدایی در این ورزش به بیرون درز پیدا کند اما در عصر اطلاعات و کامپیوتر هیچ واقعیتی پنهان نمی ماند. دعوایی که در آستانه انتخابات رئیس فدراسیون شمشیر بازی علنی شده درسی است برای همه فدراسیون هایی که تکیه به بوق های تبلیغاتی و رسانه ای دارند و مانند حباب روی آب عمل می کنند.

اصغر پاشا پور قهرمان سابق فلوره و اپه آسیا و کار شناس شمشیر بازی می گوید: سال هاست بعد از ریاست محمد زاده رفت و آمدی در فدراسیون  شمشیر بازی ندارم و چون به درستی بر قضایا اشراف ندارم منطقی نیست بخواهم وارد ماجرا شوند ولی معتقدم آب اگر یک جا بماند بوی تعفن می گیرد و فدراسیون شمشیر بازی نیز به واسطه انتخاب یک دوره آقای باقر زاده دچار رکود شده است و نیازمند تفکرات تازه است. سال ها فوق ستاره ای چون عابدینی برای شیمشر بازی ابر و اعتبار کسب کرده اما اکنون که به دوران بازنشستگی رسیده است آیا فردی را به عنوان جایگزین پرورش داده اند!

پاشاپور اضافه کرد: من هم این در کرج سرگرم آموزش جوانان مستعد هستم و کاری به کار فدراسیون ندارم ولی در شمشیر بازی ایران مردی داریم که یک مرجع بزرگ بین المللی است. آقای عباس فاریابی جزو پنج نفر قانون گذاری فدراسیون جهانی و رئیس و ناظر مسابقات شمشیر بازی آسیاست؛ایا شما ایشان را می شناسید؟ اینهم یکی از مشکلات ورزش و از جمله شمشیربازی است که در هیاهو و حاشیه گم می شود.

گفت و‌گو: مرجان بنی یعقوب