جمعه سی و یکم فروردین ماه
تناقض در گفتار و عمل؛

پروژه شکست خورده تطهیر !

اظهارات متناقض،عجیب و غیر منتظره مهدی تاج در برنامه تلویزیونی ورزشگاه در پرونده سراسر ایراد ویلموتس را باید پروژه شکست خورده تطهیرقلمداد کرد.

باید با مردم صادق بود و از رفتارهای سیاسی مآبانه و پوپولیستی اجتناب کرد. در روزهای نخست ماه محرم قرار داریم.

اینگونه رفتارها و واکنش ها با روح ورزش جوانمردی و اقتضائات این ایام در تضاد است و ظلم و ستم به مردم و حقوق بیت المال تلقی می شود.

در نقد عملکرد مهدی تاج منصفانه نیست که چشم به توفیق های فدراسیون در زمان ایشان ببندیم و نکات مثبت عملکرد را نادیده بگیریم.

پسندیده هم نیست به عنوان یک تحلیلگر مسائل فوتبالی و‌ عضوی کوچک از خانواده بزرگ رسانه به سادگی از این خبط و خطای آشکار عبور کنیم.

خود ایشان می دانند که ویلموتس از چه طریقی به فدراسیون تحمیل شد.

گروهی که خود را رابط پروژهای فرهنگی ایران وهلند می نامیدند با ظرافت خاص و به لطایف الحیل و با حمایت آقازاده ها‌ پای ویلموتس را به فوتبال ایران باز کردند!

توصیه سلطانی فر به فدراسیون به عقد قرار داد با ویلموتس هم‌ از نکات مهمی است که‌همان زمان هم علنی شد.بنابراین اظهارات اخیر تاج در خصوص دخالت سلطانی فر در این انتخاب موضوع جدیدی نیست.

همان‌زمان اهالی رسانه به متون قرارداد ایراد اساسی گرفتند،اما ایشان به هیچیک از توصیه ها توجهی نکردند!

در این‌پرونده جفای دیگری که به مردم و بیت المال روا داشته شد،بجز حاتم بخشی در مبلغ قرارداد،دست بردن به منابع تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگان‌بود.

چرا پول حاتم بخشی و ندانم کاری آقایان از شرکت شستا‌ وابسته به سازمان‌تامین‌اجتماعی به ویلموتس پرداخت شد؟

این‌پرونده‌ننگین کار را به جایی رساند،که به دلیل اقدام حقوقی شرکت شستا، ساختمان فدراسیون و استقلال و پرسپولیس هم‌مصادره شد!

اخیرا‌هم‌ با حکم‌صادره، علاوه بر پرداخت وجوه میلیونی گذشته، باید بیش از سی و نیم‌میلیون دلار دیگر هم به حساب جناب ویلموتس کارسازی کنیم و...

آیا روا است در برهه ای که بازنشستگان تامین‌اجتماعی در رنج و‌مشقت و‌گرانی به سر می برند،پول قرارداد این‌مربی از جیب آنها پرداخت شود؟

آیا مردم و هواداران‌ اینگونه دفاع و تطهیر دیر هنگام و انداختن توپ در زمین وزیر سابق ورزش را می پذیرند؟

تاسف دیگر، تاخیر نهادهای نظارتی و قضایی در رسیدگی به این پرونده است!

چرا نهادهای مسئول دست روی دست گذاشتند و این خبط و خطا را نادیده گرفتند؟

حال که حکم نهایی صادر شده،نباید بی تفاوت بود و به سادگی از این‌پروژه مساله دار عبور کرد و...

و موضوع آخر ارزیابی مردمی و نظر سنجی هواداران فوتبالی است که صریح و روشن گفتند که با حضور هیچیک از سه نامزد کنونی برای تصدی مسئولیت فدراسیون فوتبال موافق نیستند.

صاحب این قلم هم با تاسی به نظرات مردمی و سابقه نزدیک به چهل سال کار رسانه ای در حوزه فوتبال به صراحت‌ میگویم با این‌نفرات،فوتبال ما به ساحل نجات نخواهد رسید.

مشفقانه و دوستانه به مهدی تاج توصیه‌می کنم که با انصراف از نامزدی مجدد، از صحنه خارج شود.

منطقی تر آن است که اجازه داده شود،محمد آخوندی،واعظ آشتیانی و علیرضا اسدی هم به جمع نامزدها اضافه‌شوند و حداقل فردی که از مجمع رای می گیرد سکان هدایت ‌فوتبال را در اختیار بگیرد.

نویسنده: احمد میرزاییان