سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

داورزنی: دنیا از والیبال ایران بیشتر خواهد شنید

رئیس فدراسیون والیبال در مجمع سالیانه و عمومی گفت: مسیر موفقیت را با هم طی کردیم و در ادامه قصد توقف نداریم. می‌خواهیم با شتاب بهتر به سمت قله‌ها حرکت کنیم. به دفعات دل مردم را شاد کنیم و باعث غرور ملی مردم ایران شویم.

 به گزارش البرز ورزشی، مجمع سالیانه و عمومی فدراسیون عصر امروز (یکشنبه نهم مرداد) در سالن فارسی کمیته ملی المپیک برگزار شد.

دکتر محمدرضا داورزنی در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یادی از درگذشتگان حوزه والیبال در سال‌های اخیر به ویژه زنده‌یاد حسین معدنی اظهار کرد: آنچه در ذهن مردم جهان و ایران می‌ماند اتفاقات خوبی است که باعث خوشحالی دل آن‌ها می‌شود. عنایت مقام معظم رهبری دلگرمی ما در والیبال است که بتوانیم با انجام اقداماتی دل مردم را شاد کنیم. با وجود مشکلات و کرونا والیبال متوقف نمانده و توانسته موفقیت‌هایی کسب کند که حضور قدرتمند ایران در مسابقات قهرمانی آسیا 2021 و لیگ ملت‌ها 2022 از جمله اتفاقات مهم است.

وی با تاکید بر این‌که موفقیت والیبال جز با همکاری همه اعضای خانواده والیبال اتفاق نمی‌افتاد، گفت: حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک معنوی است زیرا تلاش کردیم که وابستگی خود را به منابع دولتی به صفر برسانیم. کمک‌های دولت را می‌پذیریم تا به استان‌ها کمک کنیم، اما 85 درصد منابع مالی فدراسیون از طریق حامیان تامین می‌شود.

رئیس فدراسیون والیبال افزود: سعی کردیم در بخش بانوان به نوعی یارانه و کمک دهیم که انگیزه برای استان‌ها ایجاد شود و تیم هایشان را به مسابقات بفرستند. بخش عمده‌ای از هزینه‌های مسابقات قهرمانی کشور را هم پرداخت کردیم تا قطار حرکت والیبال در مسیر بهتری باشد و تیم‌های پایه و زنان نیز پیشرفت بهتری داشته باشند.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره شروع مسابقات قهرمانی مردان جهان از 20 روز دیگر تصریح کرد: تنها یک برنامه تخصصی در رادیو در این باره وجود دارد. البته از پوشش خوب لیگ ملت‌ها در صدا و سیما تشکر می‌کنیم اما توقع داریم که نگاه رسانه‌ها به والیبال نگاه متعادل‌تری باشد. یک دهم کارهایی که برای حضور فوتبال در رسانه انجام می‌شود، باید برای والیبال هم در نظر گرفته شود. اما متاسفانه والیبال مورد کم لطفی اصحاب رسانه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: والیبال در بالاترین تراز رشته‌های ورزشی حضور دارد و لهستان میزبان لیگ ملت‌ها را در خانه شکست می‌دهیم، پیروزی بر آمریکا و … آسان نیست. والیبال باید سهم بیشتری در رسانه ملی داشته باشد. یکی از بهترین تیم‌های 15 سال گذشته تیم فعلی نوجوان ایران است و در چند سال آینده این تیم از تاپ‌ترین تیم‌های ملی دنیا خواهد بود. 1400 نفر در سایت فدراسیون ثبت نام کرده بودند تیمی تربیت یافته که همه بازیکنانش سرویس پرشی می‌زنند. سال گذشته در تهران 400 میهمان خارجی در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان داشتیم بدون یک ابتلا به کووید 19 و ده روز دیگر در تهران نیز میزبان مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا هستیم و جوانان والیبال ایران نیز برای قهرمانی کاپ آسیا آماده می‌شوند.

وی ضمن تشکر از نسل‌هایی که به والیبال ایران کمک کرده‌اند، گفت: این موفقیت مرهون زحمات افراد بسیاری چون زنده‌یاد حسین معدنی است(دهم مرداد سالروز درگذشت اوست). بازیکنان خوبی که در تیم ملی حضور داشتند و این موفقیت‌ها جز با همراهی تمام افراد فراهم نمی‌شد. تعداد زیادی بازیکن آمده و بعد جای خود را به بازیکنان دیگر دادند، همه آن‌ها بازیکنان باغیرتی بودند که به تیم ملی کمک کردند و جای خود را به دیگر بازیکنان دادند.

داورزنی با اشاره به این که سال پیش رو سالی پرترافیک است، توضیح داد: تیم ملی زنان و تیم ملی ب، تیم ملی بزرگسالان ایران، نوجوانان و جوانان در مسابقات مختلف به زودی شرکت خواهند کرد. میزبانی خوبی برای والیبال ساحلی داریم قهرمانی بزرگسالان آسیا و مستر ساحلی آسیا را خواهیم داشت. این مسیر را با هم طی کردیم و قصد توقف نداریم می‌خواهیم با شتاب بهتر به سمت قله‌ها حرکت کنیم. به دفعات دل مردم را شاد کرده و باعث غرور ملی کشور شویم.