جمعه سی و یکم فروردین ماه
مقایسه رکورد بانوان با دونده های ایرانی؛

گلستانی: خجالت آور است

مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان را که بررسی کرده اند، رکورد بانوان برخی کشورها در موادی مانند دوی چهارصد متر از مردان ایران هم بالاتر است.

روح ا... گلستانی جم مربی و کارشناس باتجربه دوومیدانی در گفت و گو با البرز ورزشی ضمن اشاره به مطلب فوق افزود: این دونده ها در دل مسابقات و لیگ های معتبر ساخته می شوند اما ما می خواهیم با برگزاری مسابقاتی که مقطعی است خود را به پیشتازان دوومیدانی آسیا و جهان برسانیم در صورتی که معنی لیگ این است که دونده ها طول سال درگیر مسابقات باشند.

وی افزود: متاسفانه فدراسیون دوومیدانی نشانی داد که با مدیریت کنونی نمی تواند این ورزش پرمدال را سر و سامان ببخشد. شرکت در مسابقات روستاهای ترکیه را بر اعزام جوانان به مسابقات جهانی ترجیح می دهد. از سویی دیگر همه انتظار دارند که وزیر ورزش به عنوان یک قهرمان دوومیدانی به مشکلات این ورزش رسیدگی کنند. در صورتی که دکتر سجادی وزیر حدود 50 فدراسیون ورزشی است و نمی تواند وقت خود را صرف یک رشته کند.

چند روز پیش مدیر استعدادیابی یکی از وزارتخانه ها از وجود طرح های مختلف در این زمینه صحبت کرد. در صورتی که در همان استان لرستان دختر رکوردشکنی حضور دارد که هیات تحت نظارت ایشان از دادن کوچکترین وسایل و ابزار تمرینی به وی دریغ ورزیده است.

گلستانی جم در خاتمه اضافه می کند: قهرمانان توسط مربیان بزرگ پرورش پیدا می کنند و مربیان توانمند هم سال ها بدون منت کنار دوومیدانی بوده اند اما امروز مورد بی توجهی فدراسیون قرار گرفته و دل و دماغی برای کار کردن ندارند. دوومیدانی ما نیازمند یک جراحی قوی و اقدامات فوری است.

گفت و گو: عباس اسماعیلی