سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
ابتلای 10 بازیکن امید به کرونا؛

صالحی امیری: همدل و دور از مسایل حاشیه ای باشیم

رئیس کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اعزامی به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی بر لزوم وحدت نمایندگان رسانه ها در انعکاس رخدادها و به ویژه پیروزهای قهرمانان ورزشی کشورمان تاکید کرد.

دکتر صالحی امیری اظهار داشت: 30 خبرنگار، عکاس و گزارشگر بازی ها را تحت پوشش قرار خواهند داد و دو نماینده کمیته ملی المپیک آقایان عبداللهی و رامادان با تمام وجود در خدمت گروه اعزامی خبرنگاران کشور ما خواهد بود. خود من نیز در نوبت دوم به قونیه خواهم آمد اما تلفن من همیشه برای دریافت پیشنهادات و مشکلات احتمالی خبرنگاران محترم باز خواهد بود، اما انتظار دارم که مسایل حاشیه ای بعد از بازی ها به بنده انتقال پیدا کند.

صالحی امیری اضافه کرد: شهر قونیه که از جو اسلامی خوبی برخوردار است، شاید به لحاظ امکانات به اندازه استانبول و آنکارا نباشد به خصوص اینکه اجلاس زیادی هم همواره در قونیه برگزار می شود. پس باید مدیریت بکنیم و بتوانیم از نظر اسکان و سایر مسایل صمیمانه کنار همدیگر باشیم. ما در برنامه ریزی انجام شده به کسب مقام اول یا در نهایت نایب قهرمانی بازی ها چشم دوخته ایم. هرچند که از نظر تعداد بازیکنان شرکت کننده ترکیه و آذربایجان در مرحله اول قرار دارند و ما با 300 نفر اعزامی رتبه سوم را در اختیار داریم.

دکتر صالحی امیری درباره ابهامات به وجود آمده پیرامون عدم شرکت تیم فوتبال امید نیز گفت: بر حسب اعلام آقای مهدوی کیا 10 بازیکن این تیم به کرونا مبتلا شدند و برخی از باشگاه ها نیز بازیکنان مورد درخواست در اختیار سرمربی قرار نمی دهند و امیدوار هستیم که سرپرست محترم فدراسیون این مشکل را برطرف سازد چرا که در صورت عدم شرکت تیم ایران جدول رقابت های فوتبال به هم خواهد خورد.

صالحی امیری درباره برگزاری مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورا گفت: مردم قونیه از نظر مذهبی و فرهنگی بیشتر به ما نزدیک هستند ولی قهرمانان ورزش ما می توانند آیین سوگواری امام حسین (ع) را درون اردویی برگزار کنند و موجبات بروز تنش احتمالی نباشند.

گزارش: احمد دباغ