جمعه دهم فروردین ماه
نیم نگاه

تو‌ کز محنت دیگران بی غمی...

این روزها توجه و رسیدگی به هموطنان مصیبت زده از سیل باید در سر لوحه امور باشد اما به نظر می رسد که واقعیت های دردناک پدیده جانسون هنوز به عمق جامعه یا لایه های مدیریتی رسوخ نکرده است.

 در بحث ورزش تا آنجا که دیده ایم فقط باشگاه فرهنگی ورزشی شهدای یزد است که فارغ از هرگونه کار نمایشی ابتدا به کمک مالی سیل زدگان یزد برخاست و سپس دیدار و دلجویی از سیل زدگان را در دستور کار قرار داد. در یزد که مردمانی شریف و با فرهنگ دارد، تیمداری در زمینه ورزش خود حکایات و مصایبی به همراه دارد، اما دست اندازها و کم محلی های مسئولان منطقه دلیل  نمی شود که مدیران متعهد شهداب از محنت دیگران بر حذر باشند. باشگاه هایی که برای یک بازیکن معمولی فوتبال میلیاردها هزینه می کنند از یاد نبرند ورزش و جامعه از همبستگی معناداری برخوردارند مگر اینکه ما مفهوم اجتماعی و فرهنگی ورزش را درک نکرده باشیم.

روز گذشته محمدرضا تندروان سرمربی و ابوالقاسم میرزایی سرپرست تیم والیبال شهداب به نمایندگی از باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد در همراهی با جمعی از مسئولان و ورزشکاران ملی و مطرح استان از مناطق سیل زده شهر یزد بازدید کردند و در گفت و گو با مردم این مناطق، در جریان مشکلات و مسائل آنان جهت هرگونه همکاری و تعامل در راستای رفع این مشکلات قرار گرفتند.

 پویش خدمت به سیل زدگان حسينيه ایران که توسط باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد پایه‌گذاری شده از نخستین پویش های مدنی و اجتماعی استان در حمایت از بافت تاریخی و مردم شهر میراث جهانی یزد بود که با استقبال هواداران و مردم شریف استان و کشور مواجه شد. لطفا یاد بگیریم و ورزش را صرفا مقوله ای جدا از جمع و جمعیت ندانیم.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی