شنبه یکم اردیبهشت ماه

نخبه پروری مربی ایران در تفلیس

نماینده VAR اسپانیا در کشور گرجستان یک مربی سازنده ایرانی است. ابراهیم مرادی بازیکن سابق تیم ملی جوانان و مربی درجه A آسیا با حمایت باشگاه اسپانیایی دست اندرکار سازندگی و استعدادیابی است.

وی در گفت و گو با البرز ورزشی در زمینه فعالیت های خود گفت: ما بازیکنان 12 تا 17 ساله را از کشور ایران جذب کرده و در آکادمی های گرجستان نخبه پروری می کنیم. سوای من آقای فرهاد کوچک زاده بازیکن سابق نساجی مازندران هم در باشگاه بوجرمی مربیگری می کند.

مرادی از استعدادهای ناب ایرانی تعریف کرده، می گوید: این استعدادها همواره مورد حسرت جهانیان بوده است. به طور مثال دروازه بانی 15 ساله به نام علی اصغر طاهری در سوپرلیگ 2 در باشگاه بوجرمی می درخشد و آینده ای درخشان دارد. در گرجستان سوپرلیگ در سه رده برگزار می شود در هر رده 16 تیم حضور دارند و به بازیکنان مستعد در سوپرلیگ اصلی ماهانه هزار دلار دستمزد پرداخت می کنند و خود من نیز سوای اینکه از سوی فدراسیون فوتبال گرجستان حمایت می شوم، توسط باشگاه اسپانیایی در کلاس های پیشرفته بین المللی نیز حضور می یابم.

برای جذب بازیکنان مستعد 12 تا 17 سال پروسه خاصی را در نظر می گیریم که در نهایت بازیکنانی که برگزیده می شوند از طریق ما به تیم های مطرح اروپایی انتقال پیدا می کنند.

ابراهیم مرادی هنگامی که به ایران بر می گردد در قرچک ورامین یک مدرسه فوتبال را به صورت آموزشی برای نوجوانان مستعد اما کم برخوردار و بی بضاعت اداره می کند که البته والدین برخی از ورزشکاران نیز او را یاری می دهند. مرادی از یک فوق ستاره افغانی به نام حشمتی در مدرسه شهید منتظری قرچک یاد می کند و می گوید: فوتبال آسیا به زودی فراوان از این استعداد درخشان خواهد شنید.

با مرادی در زمینه های مختلف گفت و گو کردیم. وی که چند کتاب تالیف کردهاپ از اینکه در کشوری مانند گرجستان می تواند با آرامش و امر آموزش و استعدادیابی بپردازد، اظهار رضایت می کند.

گفت و گو: حسن امامقلی