چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
اخبار فوتبالی

سپاهان در تورنمنت چهارجانبه عراق

باشگاه النجف عراق تورنمنت چهارجانبه ای را در شهر نجف برگزار می کند. نام این تورنمنت اربعین است. گذشته از تیم سپاهان، تیم النعمه لبنان، النجف عراق و یک تیم به نام کربلا هم در این رقابت ها حضور دارند.

تیم فوتبال سپاهان امروز از اصفهان به عراق سفر کرد تا به عنوان نماینده فوتبال ایران راهی نجف شود. سپاهانی ها اخیرا در اردوی ترکیه حضور داشتند. نکته جالب اینکه مدیران باشگاه سپاهان تلاش داشتند تا در این سفر ورزشی، معنوی و مذهبی محرم نویدکیا مربی سابق سپاهان را همراه داشته باشند تا به نوعی ارتباط خود را با نویدکیا حفظ کنند.

 

پاشازاده تیم دار شد

مهدی پاشازاده که به طور معمول در طول سال با چندین تیم همکاری می کند، اخیرا از سکوت کوتاه مدت خود خارج شد و مجددا تیمدار شد. او که هنوز در هیچ دوره ای موفق نبود، اکنون در لیگ یک مربی تیم خوشه طلایی ساوه شده است. نوع رقابت در لیگ یک شباهت نزدیکی با لیگ برتر دارد اینکه پاشازاده در این مسئولیت سنگین چه میزان و اراده ای برای به قدرت رساندن تیم خوشه طلایی به کار خواهد گرفت، باید منتظر آغاز بازی ها ماند.

 

باز هم باقری نپذیرفت

کریم باقری مربی تیم پرسپولیس بار دیگر به پیشنهاد اسکوچیچ پاسخ منفی داد.

اسکوچیچ به تازگی به مدیران فدراسیون فوتبال اطلاع داد که مایل است در کنار دست خود کریم باقری را داشته باشد. این پیشنهاد با باقری مطرح شد اما وی در پاسخ گفت می خواهد با پرسپولیس باشد ولی برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارد. حضور در دو جبهه نمی تواند مفید باشد.

 

پنجره  نقل و انتقالات باز شد

باشگاه پرسپولیس در اقدامی جالب توانست با کلیه نفراتی که از این باشگاه طلب مالی داشتند، تسویه حساب کنند. با توجه به انجام تسویه مالی که صورت گرفت پنجره نقل و انتقالات داخلی باشگاه پرسپولیس باز شد. این حرکت پرسپولیس را در جهت دریافت صدور مجوز فوتبال حرفه ای به جلو راند تا درخصوص بدهی های داخلی هیچ مشکلی احساس نشود.

 

اخطار کاظم اولیایی

عضو سابق کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال می گوید از آنجا که کمیته صدور مجوز حرفه ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تعلیق شده است، لیگ برتر فوتبال کشورمان از منظر کنفدراسیون فوتبال آسیا، یک لیگ بی اعتبار به حساب می آید.

کاظم اولیایی در این رابطه گفت: تنها راه بیرون رفتن از چالش موجود رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیاست. در غیر این صورت از ایران هیچ تیمی نمی تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.

 

بن بست استقلالی ها

اخیرا تلاش های جداگانه ای از سوی باشگاه استقلال برای جذب محمد محبی بازیکن ایرانی باشگاه سانتاکلارا پرتغال صورت گرفته تا آخرین جای خالی استقلالی ها با جب محبی پر شود. اما باشگاه پرتغالی به مانند دور اول مذاکرات رفتاری سخت و غیرشکننده از خود نشان می دهد. درخواست بشاگاه پرتغالی جهت صدور رضایتنامه قرضی به اندازه ای است که بودجه باشگاه استقلال جوابگوی آن نیست. استقلالی ها ساپینتو را واسطه کرده اند تا بلکه تخفیفی حاصل شود.

 

نادری شاگرد قلعه نویی شد

محمد نادری چپ پای سابق تیم های پرسپولیس و استقلال که فصل گذشته در فوتبال ترکیه روزگار طی کرد، پس از مراجعه به تهران بار دیگر با تیم های پرسپولیس و استقلال به صورت جداگانه و کاملا پنهانی مذاکراتی را آغاز کرد. در حالی که با استقلال و پرسپولیس در حال مذاکره بود، ناگهان سر از تیم گل گهر سیرجان درآورد تا در این فصل شاگرد امیر قلعه نویی باشد.

نادری روز گذشته قرارداد خود را با گل گهر امضا کرد تا با دانش فنی قلعه نویی تجربه تازه ای را در کارنامه خود قرار دهد.