چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
تداعی فرهنگ والیبال؛

حکایت دجورجی و زایتسف

سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا بر نام فوق ستاره دهه اخیر دنیای توپ و تور خط قرمز کشید. زایتسف در شرایطی از لیست دجورجی خارج شد که هیچ کس درصدد تخریب دیگری بر نیامد. به این می گویند فرهنگ والیبال. هرچند ایتالیایی ها که بیشترین نگاه رسانه ای را به والیبال داده اند، به تازگی پاپیچ سرمربی ایتالیایی فرانسه شده اند اما باید بپذیریم که انتخاب بازیکن برعهده سرمربی است و این یک حق قانونی و طبیعی می نماید.

فردیناندو دجورجی معروف به فیفه به ایوان زایتسف اطلاع داد که او را به مسابقات جهانی بعدی که از۲۶ آگوست آغاز می شود، نخواهد برد.(مسابقات قهرمانی  والیبال مردان   FIVB ۲۰۲۲ جهان، بیستمین دوره مسابقات خواهد بود که توسط تیم‌های ملی مردان بزرگسال اعضای فدراسیون بین‌المللی والیبال FIVB، نهاد جهانی حاکم بر ورزش برگزار می‌شود. مسابقات نهایی از ۲۶آگوست تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۲ در لهستان و اسلوونی برگزار می شود. قرار بود این مسابقات در روسیه برگزار شود. اما به دلیل حمله روسیه به اوکراین  میزبانی از روسیه سلب شد. )

فیپاو (فدراسیون والیبال ایتالیا)هنوز چیزی را اعلام نکرده است، فقط شایعه منتشر شده و به طور غیررسمی تایید شده است. این بازیکن صبح امروز کالج کاوالیز را ترک کرد.

توضیحات دی جورجی را جیان لوکا پاسینی در وب لاگ گازتا دلو اسپورت نوشته:

خود فردیناندو دی جورجی  دلایل عدم انتخاب را اینگونه توضیح داد : «در پایان یک مسیر مناسب و پس از ارزیابی دقیق فنی و تیمی، تصمیم گرفتم به این ورزشکار اعلام کنم که او جزو ۱۴ بازیکن مسابقات جهانی نیست. برای پرهیز از هر نوع «گمان‌زنی» تاکید می‌کنم که این ورزشکار همیشه رفتاری مثال زدنی داشته است.»

گزارش: رحیم رحیم زاده