پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
بازخورد درخشش ملی پوشان والیبال؛

پیشنهادهای دلپذیر از باشگاه های بزرگ

پیش از اعزام تیم ملی والیبال به مسابقات لیگ ملت های جهان تاکید کرده بودیم که تیم ملی یعنی موفقیت. این اشاره به مذاق بعضی دوستان خوش نیامد. اما هرچه که بود چون از هفته دوم ملی پوشان ما خوب و پرانگیزه ظاهر شده بودند، سوای کسب رضایت عمومی در داخل کشور مشتریانی نیز از آن سوی مرزها نگاه تیزبین خود را معطوف به بازیکنان ایرانی ساخته اند.

براساس تحقیق البرز ورزشی در جریان دیدارهای هفته های اول به بعد لیگ ملت ها چند باشگاه معتبر به بازیکنان ایرانی پیشنهاد داده اند؛ امین اسماعیل نژاد که قطر پاسوری بی مانند و انرژیک است طرف توجه فنرباغچه ترکیه، ایتالیا و لهستان قرار گرفت، اما او تا خرداد سال آینده باید در خدمت سربازی باشد و بعید می دانیم که بتواند به درخواست های مورد اشاره جواب مثبت بدهند. محمدرضا حضرت پور لیبروی سختکوش و شجاع تیم ملی از سوی باشگاه سی نای ایتالیا نشانه گرفته شد اما وی به خاطر پول بیشتر ترجیح داد که در پیکان بماند. امیرحسین اسفندیار دریافت کننده قدرتی که تولدی دیگر در لیگ ملت ها داشت، دو پیشنهاد عالی از روسیه و لهستان دارد. او را شاید نخستین لژیونر از ملی پوشان کنونی دانست. البته بردیا سعادت و مرتضی شریفی هم مسافر تیم های تورشاد و بورسای ترکیه خواهند بود. شریفی به تازگی ادعا کرده است که اگر در تیم ملی فیکس بازی می کرد، تیم ایران روی سکو می رفت. این در حالی است که مرتضی در هفته اول لیگ ملت ها یار اصلی تیم ملی بود. جوان های ما باید آداب مصاحبه را هم یاد بگیرند. اما بشنوید از دیگر ستاره های والیبال ملی. سیدموسوی که درخواست تیم ایتالیایی را رد کرد شاید امسال در لیگ ایران بازی کند. میثم صالحی یک پیشنهاد عالی از نوی سیبرگ روسیه داشت. کنستانتین اف مربی بلغاری تیم یاد شده به شدت خواهان میثم بود اما یل جوان ارومی ترجیح داد که در شهداب یزد سال بعد از جراحی کتف را پشت سر بگذارد و سرانجام سعید معروف که همچنان در فنرباغچه ترکیه خواهد ماند.

نکته آخر اینکه صابر کاظمی تصمیم دارد همچنان در العربی قطر بماند. در صورتی که این بازیکنان جوان برای دیده شدن و پیشرفت روزافزون باید حضور در لیگ های معتبر دنیا را بر دلار و دینار ترجیح بدهند.

نویسنده: جمشید حمیدی