جمعه سی و یکم فروردین ماه
توصیه عابدینی به تاج؛

پشت پرده پرونده ویلموتس را افشا کند

مهندس امیر عابدینی رئیس سابق فدراسیون فوتبال و مدیرعامل پشین باشگاه پرسپولیس درخصوص اتفاقات اخیر انتخابات فدراسیون فوتبال که هر روز یک یک حرف جدید به عنوان تازه های انتخابات فدراسیون فوتبال مطرح می شود، نکاتی را یادآور شد که روی سخن او بیشتر به مهدی تاج یکی از سه نامزد انتخابات 8 شهریور فوتبال است.

*نمی دانم چرا این دوره از انتخابات این همه مورد هجمه این و آن قرار گرفته است.

*در برخی از موارد با توجه به صحبت هایی که می شود، بوی دخالت و دولتی ها به مشام می رسد و این برای فوتبال خطرناک است.

*اینکه فلان نماینده در امور فدراسیون فوتبال ورود پیدا می کند این برای فدراسیون فوتبال در مجامع بین المللی خوب نیست. فوتبال ما از نگاه نهادهای مجامع بین المللی بدجوری رصد می شود؛ بنابراین باید متوجه حرفه های خود و در بخش ورود به مسایل فوتبال باشیم. اگر بحث تعلیق به وجود آید، آنگاه یک جامعه را به سمت و سوی پریشانی و افسردگی سوق داده ایم.

*در حال حاضر سه کاندیدا برای دسترسی به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال در گردونه رقابت ها وجود دارند، چرا می خواهید به هر شکل رقبا را یکی پس از دیگری از گردونه خارج کرد. باید اجازه داد تا تصمیمات فوتبال را خود فوتبالی ها بگیرند. در فوتبال کمیته های گوناگونی وجود دارند که در گذشته هم وجود داشتند. بگذارید که آنها مانند گذشته تصمیم بگیرند، چرا اکنون همان آقایان دیروز، امروز فاقد تصمیم گیری شده اند؟ چه اتفاقی افتاده است؟ چرا تا دیروز همه خوب بودند، اکنون نزدیک به انتخابات یکی پس از دیگری از دایره خوب بودن خارج می شوند؟

*چرا باید مهدی تاج این تعداد مورد هجمه واقع شود. بنده هیچ ارتباطی با تاج نداشته و ندارم، اما می بینم که درخصوص پرونده ویلموتس بیشترین حملات سمت او است. حرف من این است آیا تاج در زمان حضورش در فدراسیون فوتبال واقعا این قدرت را داشت تا درخصوص عقد قرارداد با ویلموتس به تنهایی عمل کند؟ چرا ریشه را رها کرده اند و قصد دارند که شاخه ها را قطع کنند.

*توصیه من به تاج این است برای رهایی از این هجمه و برای آنکه ثبت نامش برای حضور مجدد در انتخابات فدراسیون فوتبال خدشه وارد نشود. پشت پرده قرارداد ویلموتس را افشا کند تا معلوم شود چه کسانی پشت پرده قرار دادند؟ چرا باید درخصوص پرونده قرارداد ویلموتس که بنده هم اعتقاد دارم خوب و درست قرارداد امضا و منعقد نشده، فقط تاج باید مورد مواخذه قرار بگیرد؟

*من باور ندارم که مخالفان تاج از مسایل پشت پرده قرارداد ویلموتس خبر نداشته باشند. تاج باید برای یک بار هم شده مسایل پشت پرده را بازگو کند تا به آرامش برسد. قطعا نهادهایی وجود دارند که می توانند به درستی اتفاقات فوتبال را رصد و بررسی کنند.