سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
والیبال ایران در میدان محکی دیگر؛

نبرد حساس با ترکیه، چین و روسیه!

والیبال ایران فردا دو آوردگاه مهم دیگر را پیش رو دارد. مسابقاتی که اگرچه بیشتر جنبه قاره ای دارند، اما از آنجایی که میدان محک نسلی دیگر از این ورزش محسوب می شود، قابل توجه می نماید.

امروز بانوان ما که بیشترین توجهات چند دهه اخیر را معطوف به خود دارند، با مربیگری کمپدلی در ساعت 17:30 با ازبکستان بازی می کنند اما محک اصلی بانوان ما روز جمعه خواهد بود که باید مقابل ترکیه قرار گیرند. این بازی در چارچوب رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه انجام می پذیرد. ترکیه اگرچه در والیبال آقایان با وجود داشتن لیگی حرفه ای به دلیل عدم برخورداری از تک ستاره ها حرفی برای گفتن ندارد، اما در بخش بانوان از تیم های بسیار خوب جهان محسوب می شود. این در حالی است که جمهوری آذربایجان که در گروه مقابل ایران قرار دارد، نیز والیبالی پیشرفته دارد. باید دید که بانوان ما از این میدان بزرگ چگونه خارج خواهند شد.

تیم ب ایران که شب گذشته قطر را در سه ست شکست داد، فردا ساعت 20:30 با پاکستان مصاف می دهد. پاکستانی ها چغر بازی می کنند ولی برای مردان ما هم روز شنبه 22 مرداد ماه آزمونی حساس خواهد بود. در این روز ملی پوشان ما باید با ترکیه مصاف بدهند. حسن تیم دوم ایران این است که بازیکنان سوم و چهارم پست های مختلف مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرند. هرچند که کسب مدال در قونیه مورد تاکید کمیته ملی المپیک و شخص صالحی امیری است.

جوانان ما که در جام کنفدراسیون آسیا پیکار می کنند، فردا با بحرین دیدار خواهند کرد. بحرینی ها با تیم بزرگسالان خود شاید حریفانی باتجربه باشند. اما مهم ترین مصاف دور دوم با چین خواهد بود. تیمی که دو ژانگ یکی را در پست قدرتی و دیگری در پست سرعتی آماده دارد. بازیکنانی که در لیگ ملت ها عوامل اصلی شکست تیم ملی برزیل بودند و سرانجام عصر امروز تیم دانشجویان نظامی ایران در پیکارهای جهانی سیزم برای کسب مدال با میزبان رقابت ها یعنی روسیه نبرد خواهند کرد. این مسابقه ساعت 15:30 به وقت تهران خواهد بود.

گزارش: جمشید حمیدی