سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
واعظ آشتیانی در گفت و گو با البرز ورزشی:

رد پای اعمال نفوذ در انتخابات دیده می شود

حکایت فوتبال ما همچنان باقی است و این پرسش در اذهان عمومی نقش بسته است که کدام مرجع قصد دارد که این ورزش پرطرفدار را از بحرانی که به وجود آمده نجات بدهد. با دکتر واعظ آشتیانی مدیرعامل پیشین استقلال گفت و گو کرده ایم که چه شد نام وی را از فهرست کاندیداتورهای ریاست فدراسیون حذف کردند؟

دکتر آشتیانی می گوید: برای زمانی که برای ثبت نام اقدام کرده بودم، روی سایت هیچ فرمتی وجود نداشت که براساس آن بخواهیم امضای پنج نفر عضو مجمع را همراه سازیم. هشت، نه صفحه فرم را پر کرده ایم اما برای راستی آزمایی مدارک ثبت شده به فدراسیون فوتبال مراجعه کرده ایم. فرمی که مبتنی بر امضای پنج نفر یاد شده باشد، در اختیار ما قرار نگرفت که براساس آن در کد ورود به سامانه امضای الکترونیکی مورد ادعای آقایان را ضمیمه سازیم. من از ساعت 5:30 دقیقه بعدازظهر برای ثبت نام اقدام کرده ام، آقایان سایت فدراسیون را ساعت 4 بعدازظهر بستند. حالا این پرسش مطرح است که افرادی که پیش از من ثبت نام کرده اند آیا امضای اعضای پنج نفره را ارایه داده بودند؟

واعظ آشتیانی می افزاید: معتقدم که فوتبال نیازمند تحولات است و من با شعار تحول وارد گود شده بودم. اما به نظر می رسد که در فوتبالی که پنج هزار میلیارد گردش مالی دارد، کسی دنبال تحول نیست. حالا باید منتظر ماند و دید آنهایی که ثبت نام شان مورد تایید قرار گرفته، چه گلی بر فوتبال ما خواهند زد.

 

فوتبال تاوان سوء مدیریت را می دهد

وی ادامه می دهد: فوتبال ایران با چالش مدیریت ناکارآمد، سوء مدیریت و عدم نظارت دست به گریبان است و تاوان این سوء مدیریت را 60- 150 در قرارداد یک مربی خارجی پس می دهیم که دو ماه در ایران نمانده است. پرسش کلیدی بنده این است که اگر غیر از آقای تاج فرد دیگری کاندیدا می شد، می توانست چنین اتفاقاتی را رقم بزند. تاج که سرمایه آنچنانی ندارد، چگونه مورد پشتیبانی قرار می گیرد؟ این سوال اکثریت مردم ورزش دوست کشور ماست. تردیدی ندارم که پشت این قضایا اعمال نفوذهایی در کار است که اگر نبود باید سازندگی، پاکیزگی، موفقیت و بهره وری در انتخابات یک فدراسیون شرط اصلی قرار می گرفت. اعتقادم بر این است که با این کاندیداها هیچ اتفاقی در فوتبال ایران رخ نخواهد داد. جای تاسف این است که به دلیل نبود تدبیر و مدیریت شایسته پای بازیکنان هم به میان کشیده می شود و جبهه گیری ها به تیم ملی فوتبال صدمه می زند. اگر افراد جایگاه خود را بدانند و نیز رسالت ورزشکاران را در نظر بگیرند، هرگز از جوانی بازیکنان سوءاستفاده نمی کنند و موجب تحریک آنها نمی شوند و سرانجام سوال کلیدی من همین است که اگر غیر از آقای تاج فرد دیگری بود، اینقدر آسان از کنار آن عبور می کردند؟! و اکنون که در آستانه جام جهانی ایستاده ایم به عنوان یک ایرانی تاکید می کنیم که تیم ملی باید از تحرکات تخریبی به دور بماند و با یک ریکاوری روحی، روانی و فنی راهی میدان بزرگ جام جهانی شود.

گفت و گو: ج - دوستدار