پنجشنبه نهم فروردین ماه
حضور ورزشکاران کارگر ایران در مسابقات بین المللی شرکت ها در روسیه؛

یک دونده پرچمدار کاروان ایران

اولین دوره مسابقات بین المللی شرکت ها طی روزهای 21 تا 25 مردادماه جاری در ورزرشگاه معروف لوژنینیکی مسکو برگزار خواهد شد و کاروان ورزشی کارگران ایران با عنوان "رهپویان محرم" در 4 رشته ورزشی این دوره از مسابقات بین المللی حضور خواهد یافت.

اولین دوره مسابقات بین المللی شرکت ها (مسکو 2022) با حضور بیش از 1600 ورزشکار از کشورهای مختلف در 21 رشته ورزشی در  ورزشگاه لوژنینکی مسکو برگزار می شود که ورزشکاران کشورمان در 4 رشته  فوتبال ، بسکتبال سه نفره ، کراسفیت و دو ومیدانی در قالب یک کاروان 76 نفره روز جمعه 21 مردادماه عازم مسکو محل برگزاری مسابقات خواهند شد.

رحیم دیبایی امندی دارنده قهرمان دو ومیدانی کارگران جهان در سال 2015  که در این رقابتها نیز حضور دارد ،   پرچمدار کاروان ایران در مراسم افتتاحیه خواهد بود.

جواد رمضی رئیس فدراسیون ورزش های کارگری با اشاره به اینکه این مسابقات متفاوت  از  مسابقات جهانی جام کمپانی ها است که هر دوسال یکبار برگزار می گردد ، افزود: با توجه به اینکه زمان برای انتخاب و معرفی تیم ها و ورزشکاران بسیار محدود بود شرکت هایی را برای حضور در این تورنمنت بین المللی انتخاب کردیم  که در ورزش کارگری حضوری موثر و فعال داشته و از هر منظر دارای شاخصه های لازم برای اعزام به تورنمنت بین المللی شرکت ها در مسکو بوده اند .

رمضی هدف از حضور ورزشکاران کارگر و شرکت ها را در اینگونه میادین ایجاد انگیزه برای مدیران و کارفرمایان و شور و اشتیاق کارگران برای روی آوردن به ورزش های سلامت محور دانست و افزود: به هر حال کارفرمایان وقتی ببینند که فضایی برای دیده شدن شرکت های آنها در میادین جهانی و بین المللی فراهم است و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و فدراسیون کارگری به فعالیت های آنها ارزش قایل  هستند تشویق می شوند تا بیش از پیش به ورزش  کارگران خود توجه نشان دهند  ضمن اینکه کارگران هم بعد از حضور در اینگونه میادین و تبادل تجربیات خود با کارگران دیگر شرکت ها، عاملی برای توسعه ورزش در جامعه کار و تلاش خواهند بود.

شایان ذکر است که کاروان ورزشی ایران برای حضور در مسابقات بین المللی  شرکت های (مسکو 2022 ) روز جمعه ساعت 10 صبح از طریق فرودگاه امام خمینی با پرواز مستقیم عازم مسکو خواهد شد.