شنبه یکم اردیبهشت ماه
اعتلاف بازیکنان تیم ملی به نفع رئیس جدید

منتظر دو اخراجی در تیم ملی باشید

اتفاقی که اخیرا در تیم ملی افتاد حواشی زیادی به وجود آورد و در آستانه جام جهانی شاهد چند دستگی عمیقی در تیم ملی هستیم.

هر چند ظاهرا بازیکنان خود را متحد نشان می دهند اما در واقع شکاف عمیقی را شاهد هستیم که می‌تواند تیم ملی را در آستانه جام جهانی به هر شکل ممکن تهدید کند.

این که امیدوار باشیم در جام جهانی اتفاق تازه ای رخ دهد یا بازیکنان بتوانند از آنچه همیشه در جام جهانی نصیبمان می شود بیشتر تلاش کنند با اتفاقات اخیر، اطهارات سرمربی و بازی‌های تدارکاتی که فعلا انجام نشده انتطار بیهوده ای است.

به تازگی شنیدیم بازیکنان تیم ملی به شدت پیگیر انتخابات فدراسیون هستند و امیدوارند با انتخاب گزینه مورد نظرشان به زودی هم تغییراتی در تیم ملی صورت گیرد و هم برخی اهداف آنها عملی شود.

این که بازیکنان تیم ملی به جای این که سرشان در کار خودشان باشند و به مسائل فنی بپردازند مدام در حاشیه بوده و مشغول بیانیه نویسی در مورد انتخاب‌ها و انتصاب ها هستند به معنی دور شدن این تیم از شرایط آرمانی است.

با این حال برخی شنیده ها حکایت از تظاهر بازیکنان به چند دستگی است. خیلی ها بر  این باورند که حتی آن دعوای ظاهری بین آزمون و طارمی و استوری هایشان بازی بوده و در اصل مردم و اسکوچیچ را بازی دادند. آنها می‌خواستند فضا را ملتهب نشان دهند تا به این شکل زیر پای اسکوچیچ را سست کنند‌ و بگویند اسکوچیچ عامل این چند دستگی استکه تا حدود زیادی هم موفق بودند. وگرنه چطور ممکن است که آنها صبح استوری های یکدیگر را وتو کنند و شب از رفاقت حرف بزنند.

این تنها مشکلات تیم ملی نیست و بعد از این بیانیه نویسی ها بین کادر فنی و بازیکنان نیز شکاف عمیق تر شده است.

اسکوچیچ از ابتدا هم مقبول بازیکنان نبود و به او به عنوان گزینه ای موقت می نگرستید. در واقع وقتی این گزینه موقت ماندگار شد آن ها نیز به مسائل غیر فنی ورود کرده در صدد تغییراتی بر آمدند.

از طرفی اینطور به نظر می رسید که اسکوچیچ هم چندان مربی بی دست و پایی نیست. او که در ظاهر خود  را منفعل نشان می دهد در پشت صحنه کارهایی انجام می دهد و قصد مقابله به مثل دارد.

اخیرا شنیدیم او قصد دارد برای جبران آنچه بازیکنان تیم ملی با او کردند چند نفری را از تیم ملی کنار بگذارد. بدون شک زور او به بازیکنان بزرگی چون طارمی و آزمون که در اوج هستند نمی رسد. از این روی نفراتی که فوتبالشان رو به پایان است دست گذاشته است.

به گوش اسکوچیچ رساندند که احسان حاج‌صفی اصلی تریم مخالف او در تیم ملی است و خط و خطوط اخیر از سوی او طراحی شده است.

از این رو وی که می خواهد چند نفری را کنار بگذارد قبل از هر بازیکنی سراغ حاج‌صفی خواهد رفت. به این ترتیب اگر به زودی دیدید این بازیکن از تیم ملی کنار گذاشته شد نباید تعجب کرد.

از کریم انصاری فرد به عنوان گزینه بعدی نام برده می‌شود. بهانه اسکوچیچ با پا به سن گذاشتن بازیکنان است.

از طرفی باید دید این قدرتی که اسکوچیچ به واسطه آن تصمیم به حذف یکی دو نفر از بازیکنان تیم ملی گرفته از سوی چه قدرتی حمایت می‌شود و آیا با توجه به مشخص شدن کاندیداهای نهایی ریاست فدراسیون می تواند چنین کاری کند؟

به هر روی اسکوچیچ و این تیم ملی در جام جهانی در کنار هم کاری از پیش نخواهند برد. آنچه مصلم است شکاف عمیقی بوجود آمده که تا انتخاب رئیس فدراسیون به قوت خود باقی است. از این رو است که بازیکنان فعلا تصمیم گرفتند تا انتخاب رئیس صبر کنند و تا قبل از آن اقدامی نخواهند کرد.

نویسنده: نیلوفر مژدهی