پنجشنبه نهم فروردین ماه

پیروزی ژاپن در دیدار با بسکتبال ایران

دیدار دوستانه تیم های ملی بسکتبال ایران و ژاپن امروز در سالن اکسبیو آره نای شهر سندایی ژاپن برگزار شد و تیم میزبان موفق شد با نتیجه 88-77 به برتری برسد.

در کوارتر های اول و دوم بازی تیم ژاپن از میزبانی و تشویق تماشاگران حاضر استفاده کرد و توانست امتیاز هایی نصیب خود نماید و تیم ایران نیز پرتاب های زیادی بسوی حلقه حریف ارسال کرد که با بدشانسی به ثمر نمی‌رسید. اما در کوارتر سوم مردان بلندقامت ایران نمایشی طوفانی و درخشان به اجرا گذاشتند و با ریباند و پرتاب های امتیاز آور نتیجه را تا 44-44 رساندند.

هر چه از زمان مسابقه می گذشت هیجان و بازی تماشایی و امتیاز گیری پایاپای از جانب دو تیم صحنه های زیبا یی راعلاقه مندان بسکتبال حاضر در سالن و پای گیرنده های تلویزیونی شاهد بودند تا این دیدار در پایان با نتیجه 82-77 به سود ژاپن به اتمام برسد.

از نکات قابل ذکر ترکیب جدید از جانب دوتیم بعد از مسابقات کا پ آسیا در اندونزی در ماه گذشته بود. تام هابس سرمربی ژاپن نیز بعد از مسابقه در مصاحبه با خبرنگاران این تغییر در ترکیب را جهت آمادگی دیگر اعضای تیم و انجام اردوهای بلندمدت و دیدارهای دوستانه را تا مسابقات جهانی سال آینده در اوکیناوا را از برنامه‌های تیم ژاپن بر شمرد.

از نکات قابل ذکر این بازی ترکیب جدید دو تیم بود که برای پنجره سوم انتخابی جهان آماده می شود. ژاپنی ها در نظر دارند تیم کنونی را برای جهانی اوکیناوا آماده سازند.

نویسنده: رضا مقدم – ژاپن