جمعه دهم فروردین ماه
اخبار فوتبالی

پرسپولیس با یک لشکر محروم و مصدوم

تا ساعاتی دیگر دومین بازی حساس هفته بین پرسپولیس با ذوب آهن در اصفهان برگزار خواهد شد.

حوادث بازی های هفته تا قبل از دیدارهای امروز کم نبوده است، باید منتظر ماند و دید که حوادث بازی ها در دیدارهای امروز چگونه تکمیل خواهد شد.

پرسپولیس با یک لشکر از بازیکنان محروم ومصدوم در ایستگاه اصفهان پیاده شده است.

با این حال گل محمدی با توجه به اتفاقات بازی های انجام شده به دنبال آن است تا از سفر اصفهان با توشه پر و پیمان به تهران باز گردد.

مربی سرخپوشان با توجه به غایبان تیمش بر این اندیشه است که در راه چیدمان تیم از هنر فردی و شعور فنی و فردی بازیکنان در تاکتیک و چیدمان تیم استفاده کند.

ترکیبی که دقایقی پیش از سوی گل محمدی اعلام شد، دقیقا همان گفته ما را به تصویر می کشاند، اما در این رهگذر مهدی تارتار سرمربی ذوب آهن هم بیکار نمانده است. اوبه هواداران قول پیروزی و شکست پرسپولیس را داده و رو به هواداران تیمش گفته است، خبری از گز و پولک اصفهان برای پرسپولیس نخواهد بود.

با این حال دیدار امروز پرسپولیس با ذوب بدون حاشیه نخواهد بود. اوج این دیدار را باید در مرکز زمین جستجو کرد، جایی که سروش،  صادقی،سرلک و کامیابی نیا حضور دارند. طبیعی است که محصول پاس گل این جناح باید توسط ترابی وتیمرزوف به تور بنشیند. بیرانوند، فرجی، اسماعیل فر و نعمتی از نقطه و خط عقب تیم ناظر بر مردان خط جلو خواهند بود.

 

اولین کارت زرد به ساپینتو

 

شکست استقلال برابرسپاهان آن هم در تهران برای آبی پوشان بسیار گران تمام شد.

داخل رختکن تیم استقلال بعد از این اتفاق حالت بمب در حال انفجار را داشت. سکوت مطلق حکمفر ما بود. کسی سخن نمی گفت، کافی بود کسی لب به سخن بگشاید، آنگاه همه چیز به هم می ریخت. به ناچار حاضران در رختکن در همان سکوت مطلق یک به یک رختکن را ترک گفتند.

اما این پایان کار نبود. ساپینتو باید پاسخگوی شکست باشد.تماس مدیران باشگاه با وی صورت گرفت، گرچه هیچ خبری از این تماس و گفت و گو به خارج درز نکرد، اما گرچه در ظاهر همه چیز به شکل دلجویی وانمود شد، اما در ادامه صحبت ها و تشریح کردن شرایط تیم استقلال و انتظارات هواداران و هزینه ای که در این فصل برای تیم صورت گرفته، اولین کارت زرد به ساپینتو ارائه شد؛ زیرا این شکل بازی و این نوع چیدمان و این نوع سیستم نتوانسته بود مدیران باشگاه را راضی کند. ساپینتو در عوض قول داده است که این نوع اتفاقات دیگر تکرار نخواهد شد.

 

محبی و رضایی به ملوان هم نمی رسند!

دو بازیکن اصلی استقلال که امید هواداران به حضور آنها در ترکیب تیم است به بازی بعدی تیم نیز نمی رسند. کاوه رضایی که تصور می شد در بازی با سپاهان در ترکیب تیم به میدان می رود از این بازی محروم شد و وضعیت قراردادش طوری است که کارت بازی اش صادر نشده و گفته می شود که استقلال باید مبلغی را به شارلوا تیم سابق کاوه پرداخت کند و این موضوع باعث ایجاد مشکل بزرگی شده است. ساپینتو به مدیران استقلال اعتراض کرده و خواستار حل شده این مشکل است اما آبی ها اعلام کردند که این مشکل زمانبر است و این بازیکن با شرایط ایجاد شده دیدار استقلال با ملوان را نیز از دست داد. از طرفی مشکل رضایی در مورد محبی نیز صدق می کند و این بازیکن نیز که با آبی ها قرارداد امضا کرده نیز نمی تواند برای این تیم بازی کند و حتی شرایط حضور در تمرینات تیمی را نیز ندارد. استقلالی ها باید به یک سری تعهدات خود در قبال دو باشگاه این دو بازیکن عمل کنند تا این دو مشکلی برای بازی کردن نداشته باشند. اتفاقی که تا به حال رخ نداده و دو بازیکن کلیدی استقلال در دیدار بعدی تیم نیز غیبت دارند.

 

انتقاد شدید از دو مدافع استقلال

تیم استقلال سه امتیاز دیدار اول خود در لیگ از دست داد تا تیر انتقادات به سمت برخی نفرات تیم روانه شود.استقلال در بازی با سپاهان شرایط خوبی نداشت و مربیان از اکثر بازیکنان تیم رضایت نداشتند و البته که از دو مدافع این تیم انتقاد بیشتری شد.جعفرسلمانی و جلالی دو مدافع راست  چپ استقلال در این دیدار عملکرد خوبی نداشتند و به همین دلیل کادر فنی از آنها خواستند که شرایط خود را تغییر دهند زیرا با ادامه این روند آنها جایی در ترکیب استقلال ندارند.با اینکه جلالی بالاترین نمره را در بین بازیکنان استقلال در مقابل سپاهان به دست آورد اما نتوانست رضایت کادرفنی را جلب کند.ساپینتو به دلیل کمبود مهره قابل اطمینان در برخی پست ها ناچار است از برخی نفرات در پست های غیرتخصصی استفاده کند و این موضوع وی را دچار مشکل کرده است.وی به مدیران استقلال تاکید کرده هر چه سریعتر تکلیف بازیکنان تازه وارد تیم را مشخص کنند زیرا وی برای بازی های آینده به آنها نیاز دارد و تیمش در حال حاضر هارمونی ندارد و تکمیل نیست.

 

 مبلغ قرارداد قایدی لو رفت

مهدی قایدی که سرانجام پس از کش و قوس فراوان به استقلال بازگشت و قرار است در فصل جاری همراه آبی ها باشد با اصرار ساپینتو و مدیران استقلال شرایط بازگشت را به دست آورد و با مبلغی به مراتب پایین تر از محمد محبی توانست رضایت باشگاه اماراتی خود را جلب کند. استقلالی ها برای رضایت نامه این بازیکن مبلغ 150 هزار دلار پرداخت کردند و این در حالی است که باشگاه استقلال برای دستمزد قایدی نیز مبلغ پانزده میلیارد را در نظر گرفته است.این بازیکن در مقایسه با دیگر بازیکن قرضی استقلال با هزینه کمتری توانست با استقلالی ها به توافق برسد و با اینکه برخی معتقدند بازگشت قایدی دردی از استقلال دوا نمی کند و تعداد بازیکنان تیم در پست وی بسیار است، اما مدیران استقلال خواسته ساپینتو را اجابت کردند و سرمربی تیم نیز معتقد است که حضور این بازیکن در کنار دیگر مهاجمان استقلال می تواند شرایط را به نفع این تیم پیش ببرد و استقلال را به روزهای اوج خود نزدیک کند. لازم به ذکر است اصرار خانواده این بازیکن در بازگشتش به استقلال بی تاثیر نبود هرچند که گفته می شد همسرش شدیدا مخالف این اتفاق است اما در نهایت قایدی به دلیل عدم دریافت پیشنهاد قابل توجه بازگشت به استقلال را به ماندن در امارات ترجیح داد.